Dagens Dagbok – Lördagen den 3 oktober 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med tolv fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp vid niotiden, och genomgick då sina morgonbestyr. Sen så blev det frukost och fika för oss båda. Jimmy hade gått upp redan klockan halvsju, och åkt iväg för att jobba extra i dag.


Vid strax före tio så gick både Borzko och jag iväg till Centrum, för att köpa nya skor till Borzko. Det blev två par på Din Sko. Ett par boots som är lite grövre, och ett par lite ”finare” skor. Men båda hyfsat varma. Bootsen kostade femhundra, och skorna fyrahundra kronor.



När vi var klara så gick vi bort till Farstahallen, där vi skiljdes åt. Borzko gick in för att träna, och jag gick ner till sjön Magelungen för att promenera. Det var rätt så kallt och blåsigt, men hyfsat soligt och skönt ändå. Här är sex höstliga bilder från promenaden.



Sen så ringde min mamma och pappa och frågade om jag ville promenera med dom. Och det ville jag förstås. Så jag gick och mötte upp med dom utanför där dom bor, och sen så gick vi ner till sjön Magelungen igen. Promenerade sen längs sjön en bra bit innan vi vände om.



När vi tyckte att det räckte med promenad för i dag, så gick vi bort till Farsta Gård för att fika.



Jag tog en ostmacka till kaffet.



Borzko kom sen och fikade med oss när han var klar på gymmet. (Min mamma har tagit det här kortet på oss.)



Satt där och pratade och fikade en stund, och sen så gick vi alla därifrån och mot centrum. Där skiljdes vi sen åt, och mamma och pappa gick hem till sig, och Borzko och jag hem till oss.


Det blev en effektiv promenadtid på över två och en halv timme i dag, och över femtontusen steg.


När Borzko och jag kom hem, så satte vi oss båda två uppe i vardagsrummet. Borzko läste i sin bok, och jag satte mig med datorn en stund.


Lagom när vi kom hem så började det att vräka ner regn utanför fönstren.



Kommentarer
Postat av: Jenny Kullin

fint kort på dig och pappsi!

Söta ni är! pusssss

2009-10-03 @ 14:45:29
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Snurran

Din mamma är ju en riktigt bra fotograf :-)

2009-10-03 @ 15:17:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jenny "TUFSAN" Kullin: Tack ska du ha! PUSS :-D

2009-10-03 @ 15:21:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Haha! Det ska jag hälsa henne! Det var nog första gången som hon tog med en digitalkamera! ;-)

2009-10-03 @ 15:21:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Liv

Åh ser ut som du haft en riktigt mysig höstdag :)

2009-10-03 @ 17:41:07
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Liv: Ja, det har jag verkligen! Och den har sen fortsatt lika mysigt! :-)

2009-10-03 @ 17:44:21
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0