Dagens Shopping - 091029 - Jacka - Canada Goose - Ladies Expedition Parkas - Svart.


Nu har jag tänkt, och tänkt, och tänkt i åtta dagar. Velat hit och dit, och fram och tillbaka. Och i dag så bestämde jag mig.

Jag åkte till NK och lämnade tillbaka min vita jacka. På NK var dom svarta jackorna slut, så jag åkte då till Länna Sport och köpte mig en svart jacka.

Här är inlägget som jag skrev när jag köpte min vita jacka, och bilder på den.

Känns bra nu när jag har bytt färg, och det känns rätt. Men ändå så känns det lite trist och tråkigt. Jag tyckte den vita jackan var så himla snygg. Hade den gått att tvätta hemma så hade jag aldrig tvekat om att ha den. Men att ha en vit jacka, som är så himla dyr, och säkert behöva kemtvätta den flera gånger om året, i många år, kändes inte så bra. Jag är ju så kort också, så varje morgon på vintern när jag skrapar rutorna på bilen, så måste jag ju luta mig emot den, och då kan man ju tänka sig hur en kritvit jacka ser ut efter ett tag.

Så nu har jag en likadan jacka, fast en praktisk (men lite tråkig) svart. Så här ser den ut.



Kommentarer
Postat av: Julia

Svart är ändå det som alltid är bäst.



90% av alla mina kläder och skor är svarta. :D

2009-10-29 @ 19:09:32
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Julia: 99 % av mina kläder är svarta. Därför var det lite kul med en vit jacka. Men förnuftet segrade (tyvärr...) ;-/

2009-10-29 @ 19:22:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Du är jättesnygg i den svarta också! Som du skriver är det inte kul om jackan blir smutsig på en gång. Du får kanske köpa en vit vår/sommarjacka istället, då man slipper eländet med att skrapa rutorna.



Imorgon är det fredag :-)



Kramar

2009-10-29 @ 19:54:23
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Tack! Du är alltid peppande! :-D Och jag tror faktiskt att jag ska köpa mig en vit vårjacka till våren, som kompensation! :-D



Japp! Fredag i morgon! Wiieee!!!! ;-)



Kram!

2009-10-29 @ 19:58:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Det var klokt att byta och tur att du fick tag i en i rätt storlek! Och en svart jacka är ju också snygg, pälsen på kapuchongen mjukar ju upp mot ansiktet.



Den vita var ju himla snygg men tyvärr opraktisk!



Och det ä ju ofta man får tränga sig mellan bilar på parkeringsplatser. Tänker på Farsta vid systemsidan därär det verkligen små platser.

2009-10-30 @ 07:34:37
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Och nu har jag precis bloggat om att jag har bytt den svarta mot en RÖD!!! ;-D

2009-10-30 @ 18:25:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: juliah

Vilken storlek har du på jackan?

2009-11-29 @ 20:08:26
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Juliah: I den där svarta, och i den vita, hade jag medium. Men i den röda, som blev det som jag behöll, har jag small. http://bim.blogg.se/2009/october/dagens-shopping-091030-jacka-canada-goo.html

2009-11-29 @ 20:13:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

haahah din mammma

2010-09-28 @ 21:13:38
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Min mamma?!?

2010-09-28 @ 21:40:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Kim

bra investering på jackor som håller värmen! tt tips är att om du får någon fläck på den, så försök inte gnugga bort den utan lös istället upp fläcken med lite varmt vatten.

2012-01-03 @ 20:49:38
Postat av: Britt-Marie Bim Kullin

@Kim: Okej! Tack för tipset! :-)

2012-01-03 @ 21:03:41
URL: http://bimsblogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0