Ibland så blir man bara så glad över snälla människor! :-D


Ja, ibland så blir man ju bara så himla glad över att det finns så snälla människor!

Jag har just upptäckt en ny (för mig) författare, och det är Marie Hermanson. Hennes gamla böcker finns inte längre att köpa, utan dom är slutsålda och har utgått. Så nu söker jag dom på Tradera och liknande ställen.

Jag skrev det i en kommentar till en annan (också snäll) läsare, Akå.

Och då fick jag den här kommentaren av Malin:

"Hejhej! Jag har Hembiträdet, så om du är intresserad av den kan jag skicka den i paket gratis för jag har ingen nytta av den. Den är i pocket. :) Kram"

Nu har vi haft mailkontakt, och hon kommer att skicka boken, helt gratis, till mig. (Fast jag kommer i alla fall att betala henne för den, och för portot).

Jag blir så himla glad över sånt här! Att det finns människor som är snälla, omtänksamma, och hjälpsamma! Och det är det som gör det så roligt att blogga! Och då glömmer man ju direkt alla bittra och missunnsamma människor som kommenterar negativt.

Tack Malin!

Och tack alla andra snälla människor som kommenterar här, som jag egentligen inte känner alls. Nu nämner jag några som jag bara kommer på i hastigheten. Bli inte ledsna ni som jag glömmer!

Tack Malin.H.! Akå! Josefin! Annebelle! Angela! Emma! Malin.L! (Och alla ni andra!)

Tack så klart också för snälla kommentarer av er som jag känner "i verkligheten"! Jenny! Jimmy! Natalie! Snurran! (Och alla andra!)

(Här är en länk till inlägget som gällde boken.)



Kommentarer
Postat av: Emma

Vad kul och snällt av henne :) Man blir alltid så glad när folk är så snälla. Och konstigt nog nästan chockad när det är folk man inte känner. Det finns ju många idioter här i världen och det är tyvärr ofta dom man lägger märke till mest. Kul att mitt namn fanns med på snälla listan, det gjorde mig glad :D :)

2009-10-25 @ 17:45:54
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Ja, jag blev jätteglad, eftersom jag inte känner henne ett dugg. I och för sig skulle jag själv absolut kunna göra en sån sak.



Men visst är det oftast tyvärr så att det är dom dumma och elaka man lägger märke till mest. Och dom negativa kommentarerna som man fokuserar på. Synd nog.



Ja, du skriver alltid snälla och trevliga kommentarer! Så det klart att du skulle med på min lista! Hoppas bara att alla dom som jag nu förmodligen glömde, inte blir ledsna!

2009-10-25 @ 17:51:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Det var verkligen snällt och roligt :-) Så underbart att det finns såna människor som gärna glädjer en medmänniska :-D

2009-10-25 @ 18:46:46
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag blev verkligen jätteglad! Det är såna små snälla saker som verkligen glädjer mig! :-D

2009-10-25 @ 18:49:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Akå

Men vad gulligt av henne! Och gulligt av dig att ha med mig på snälla listan också! Jag blev glad :D

2009-10-25 @ 19:21:18
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Ja, glädje sprider sig! Som man behandlar andra blir man behandlad! Eller tvärtom! :-D

2009-10-25 @ 19:26:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Hoppas du tycker jag är okej också? :-)

2009-10-25 @ 19:56:29
Postat av: Mimmi

Du Linus jag fanns inte heller med ;-) ....



Men du Bimeftersom jag inte är långsint, är det någon författare som du skulle önska någon bok av så skriv de i ett inlägg kanske har vi dem. Vi håller på att drunkna i pocketböcker och skall snart flytta så jag vill gärna att böcker kommer till nytta.



Eller lägg in en kommentar på min blogg som jag aldrig skriver i www.windowater.blogspot.com andra är också välkomna. Bor ni i närheten av mig levereras böckerna i kasse vid dörren annars så är det portokostnad för dem.



För pocketböcker har man svårare att skiljas från än en tidning fast kostnaden är ungefär densamma.

2009-10-25 @ 20:22:08
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Självklart! Men jag skrev bara några namn som jag hastigt kom på! :-)

2009-10-25 @ 20:25:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Klart du inte ska vara långsint! Jag skrev ju som sagt var bara några namn som jag hastigt kom på! Jag skrev ju att ingen fick ta illa upp om den inte var nämnd!



Smart av dig! Ska skriva ett inlägg med dom böcker som jag saknar, och som har utgått från förlaget! Kanske du, eller någon annan, har dom! Tack för tipset!



Självklart så betalar jag för boken, och för portot!

2009-10-25 @ 20:28:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natalie

Yes, jag kom med på listan! :)

Det är alltid lika kul, och ofta lika överaskande, när man möter snälla och omtänksamma männinskor - som man inte känner.

2009-10-25 @ 20:31:45
URL: http://tandemsblogg.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Natalie: Ja, att du är snäll, det vet jag ju! Dig känner jag ju "i verkligheten"! ;-D



Men när okända människor är snälla, då blir man liksom extra glad! :-)

2009-10-25 @ 20:35:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Dina böcker blir levererade till dörren åker ju till Farsta en gång i veckan sen så slipper jag packetera dem....bara det är ju bonus!



Var mest för att Linus skrivit att han inte var med så var jag ju tvungen att kolla om jag fanns med ;-) och skriva ......annars så hade jag aldrig gjort dt eller kollat om jag fanns med.



Men att utlästa böcker kommer till användning är bara bra!

2009-10-25 @ 21:08:08
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, böcker är till för att läsas av många. Jag har biblioteksverksamhet på jobbet. Har flera jobbarkompisar som lånar massor av mig. Mest till sig själva, men också till män, barn, och föräldrar. Det tycker jag bara är roligt.



2009-10-25 @ 21:14:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Kul att jag var med på listan också, trots att jag är så dålig på att kommentera nu för tiden. Du är med på min lista också ;-) Jag läser din blogg varje dag, det kommer jag inte att sluta med.



Jag har liksom ingen kraft att kommentera med, när jag mår så här. Nästan hela året har varit mindre bra (med bla cystan). Har ätit två kurer av tabletterna men tyvärr har de inte gett nåt. Ska till doktorn igen om två veckor för att kontrollera cystan och prata om någon fortsättning. Hon trodde inte att jag skulle behöva komma tillbaka i november, att jag skulle blivit gravid men så är det tyvärr inte. Jag hoppas att jag bara behöver dubbeldos eller så och att det ordnar sig sen. Men nog känns det tungt, kan inte ens skriva det här utan att bli ledsen.



Hoppas att allt är bra med dig. Får du vara ledig någon dag i veckan?



Kramar

2009-10-25 @ 22:08:15
Postat av: Josefin

Jag skrev en kommentar igår men den verkar ha försvunnit?



Vlket fall som helst är jag också glad över att finnas på listan. Du finns på min med :-)

2009-10-26 @ 11:15:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Det gör inget om du är dålig på att kommentera ibland. Det är jag också. Kul om du gör det någon gång ibland bara, så jag vet att du fortfarande finns kvar där ute.



Tråkigt att höra om cystan och barnalstrandet. Jag ska verkligen hålla tummarna för dig att det ska bli bättre.



Nej, ingen ledighet i veckan för mig. Men vi har det lugnare på jobbet.



Kram! :-D

2009-10-26 @ 15:06:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Blogg.se är jättestruligt ibland på kvällarna tyvärr...

2009-10-26 @ 15:07:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Nu syns mina kommentarer. Konstigt det blev. Ber om ursäkt att jag skickat flera liknande kommentarer.



Kramar

2009-10-26 @ 15:07:36
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ibland så syns inte kommentarerna förrän man skriver in en kommentar till. Jättekonstigt. Men jag ser dom i mina mail. Du behöver inte be om ursäkt. Det är ju inte ditt fel. Det är ju Blogg.Esse som strular. Kram!

2009-10-26 @ 15:26:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Tack att du ska hålla tummarna att det ska bli bättre.



Vad tråkigt att ni inte får vara ledig några dagar i veckan, men bra att det åtminstone är lugnare.



Ja vad konstigt med kommentarerna, har det varit så länge eller strular dte bara lite ibland?



Kramar

2009-10-27 @ 11:45:26
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Självklart håller jag tummar och tår! ;-D



Ja, vi är nöjda med lite lugnare dagar.



Det har strulat till och från under en tid nu på Blogg.se.



Kram!



2009-10-27 @ 16:56:32
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0