Dagens Dagbok – Söndagen den 20 september 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen + Kvällen.

 

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.

 

Borzkos mobil larmade klockan nio, och han gick då upp. Han hade tänkt sig att gå till Farstahallen och träna i dag. Men han kände sig inte alls bra när han gick upp. Han var snorig, hostig, lite småfebrig, och kände sig hängig. (Men han hade INTE ont i halsen, och INTE ont i kroppen, så det är nog ingen svininfluensa!) Så han gick och la sig igen, och sov och vilade ända fram till klockan ett.

 

Jimmys alarm larmade klockan tolv, och då gick han upp. Han åt då frukost, och jag åt lite lätt lunch, och vi tog en fika och en pratstund. Sen så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning.

 

När Jimmy sen var klar, så stack han iväg med bilen hem till en kompis.

 

Borzko gick upp för andra gången klockan ett. Då kände han sig mycket bättre. Han åt frukost och duschade och gjorde sig i ordning. Sen så satt han och läste i sin bok.

 

Vid tretiden sen så åkte Borzko iväg med bilen hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

 

Jimmy kom hem igen vid fyratiden. Då åt han och jag middag ihop. Sen efter det så satte sig Jimmy på sitt rum framför datorn.

 

Och vad har jag gjort hela dagen då?

 

Jag har faktiskt inte varit utomhus något i dag, trots det mycket vackra vädret. I stället så har jag fått en massa nyttigt gjort här hemma. Jag har hållit på och fixat, donat, pulat, och grejat med massor med olika hushållsbestyr. Fått massor med olika småsaker gjorda.

 

Jag har också suttit och läst i min bok, och även läst ut den. Jag har suttit lite med datorn. Jag har legat på min spikmatta i 45 minuter, och lyssnat på ljudbok under tiden.

 

Sen framåt sextiden så satte jag mig i soffan och satte igång dvd:n, och så tittade jag på två avsnitt av serien ”True Blood”. Nu har jag sett till och med avsnitt tio (av tolv) av säsong ett. Och den är så bra!

 

Vid åttatiden så kom Borzko hem från sin mamma. Han gick då och la sig för att sova, för han kände sig lite hängig och trött igen, och ska ju upp klockan fyra i morgon bitti för att jobba (om han inte blir sämre).

 

Jag ska nog ta och börja att läsa i en ny bok nu tror jag. Det svåra är bara att välja någon! Det finns ju alltid så många som jag vill läsa.

 

Och jag ska INTE se den andra filmen av ”Kommissarien och Havet” i kväll. Tyckte det var så otroligt dåligt sist, så jag vill inte se i kväll. Jag läser hellre en bra bok.

 

Och så har då snart ännu en helg tagit slut. Och även den här helgen var en trevlig och bra helg.

 

Måndag i morgon, och i morgon så börjar äntligen ”Kör för alla!”

 

(Scrolla gärna ner i bloggen. Har bloggat tre inlägg tidigare i dag. Och flera inlägg i går, med en hel del fotografier).

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Hoppas Borzko känner sig bättre snart igen - och att han inte hinner smitta er andra lagom till helgen..

2009-09-20 @ 21:06:37
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, vi får väl se hur han mår i morgon. Men han ska gå och jobba säger han. Nu sover han, men jag hör att han hostar en hel del..

Jag vill inte bli smittad!

2009-09-20 @ 21:11:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Ett tips, sov i ett annat rum!

2009-09-20 @ 21:53:58
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Njae, tycker att det känns lite tråkigt...

2009-09-21 @ 15:06:48
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0