Dagens Dagbok – Torsdagen den 10 september 2009 – Jobbet. (Med ett fotografi).

 

I dag började arbetsdagen precis som vanligt klockan sex.

 

En timmes städning av matsalarna blev det först för mig, tillsammans med en kollega.

 

Sen klockan sju så blev det frukost med morgonfika.

 

Efter det så gick jag in och jobbade i skalrummet tillsammans med ett par kollegor. Vi höll på där och fixade grönsakerna fram till klockan halvelva. Avbrott klockan nio blev det för lunch. Min lunchtallrik har jag mobilbloggat tidigare i dag.

 

Resten av dagen sen så jobbade jag i diskrummet. Där hade jag hand om diskplockningen och grovdisken.

 

Klockan ett så hade vi fika. I dag så fick vi pröva två sorters nya bröd från Wasa som vår husmor hade fått av en säljare som var där på besök. Båda var goda!

 

 

Vi åt även två sorters plommon, både gula och röda, som en av kollegerna hade med sig från sin trädgård.

 

Sen så blev det slutstädning av diskrummet, och klockan två så gick vi hem.

 

Och i morgon så är jag ledig! Wiieee!!!! ;-D

 



Kommentarer
Postat av: Malin

Vad är det för smak på den där nya färdiga knäckemackan? Jag brukar alltid äta dom, men har aldrig sett den!

Ha en trevlig helg. :)

2009-09-11 @ 18:48:39
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Det är Pepparrot! Och den var supergod! Tror inte att den har kommit ut i affärerna än.



Ha en trevlig helg du också! :-)

2009-09-11 @ 18:52:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin

Det ska bli spännande att testa, när den kommer ut! Soffan blev förresten mycket fin i ert vardagsrum!

2009-09-12 @ 14:17:21
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Ja, testa den! Jättegod!

Tack för berömmet om soffan! :-D

2009-09-12 @ 14:24:40
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0