Dagens Dagbok – Fredagen den 15 januari 2010 – Kvällen.


I början av kvällen så satt jag och läste i boken: ”Ego Woman” av Carolina Gynning, och jag läste också så småningom ut den. (Bokrecension finns som vanligt i ett eget inlägg).

 

Klockan åtta så satte jag igång teven och så tittade jag på ”Lets Dance”. (Har bloggat ett separat inlägg om programmet).

 

Efter att programmet sen var slut, så började jag att läsa i en ny bok, och det blev boken: ”Malin och Henrik” av Denise Rudberg & Daniel Möllberg.



 

(Tror faktiskt att jag ska minska ner på att skriva vad Borzko, Jimmy och Jenny gör, i min dagbok...)

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ett klokt beslut att sluta skriva vad resten av famijen gör. De nära och kära får väl veta det på annat sätt och vi andra läsare får ha koll på vad du gör! Ha en bra dag!

2010-01-16 @ 09:35:35
Postat av: Anonym

Det låter som ett mycket bra beslut tycker jag!

2010-01-16 @ 09:38:27
Postat av: Mimmi

Tycker det verkar bra beslut.

För det roliga och intressanta är ju ditt - dina görande och tankar. Och sättet att blogga vill man kanske utveckla. Jag slutade ju med min blogg för jag upptäckte att jag hade samma tankar vid samma tidpunkt på året och att inläggen blev för lika.



Att Jenny som inte bor hemma jobbar mellan två och elva eller att Borzko går upp klockan fyra är inte så intressant. Mer än att jag tycker synd om Borzko (och dig) att han jobbar så mycket. Ang chaufförer så såg jag ett inslag häromdagen i något nyhetsprogram om just det att ägarna vill inte nyanställa utan låter de som är anställda jobba över otroligt mycket. Helt fel enligt mitt tänk som tänker på alla arbetslösa ungdomar.



Ha en bra helg, det bästa är att det är lite varmare men tyvär medför det ju att det inte är lika vackert längre!



2010-01-16 @ 09:50:43
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Jag skrev inte att jag skulle SLUTA att skriva om vad dom övriga i familjen gör. Bara att jag skulle MINSKA.

2010-01-16 @ 10:08:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Jag har inte BESLUTAT det här. Utan jag skrev att jag TROR. Så ingenting är bestämt än.

2010-01-16 @ 10:08:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: När jag bloggar mina inlägg med DAGENS DAGBOK så tänker jag aldrig på vad som är intressant för andra. Utan det är min dagliga DAGBOKS-inlägg som jag har skrivit nästan hela livet. Först på papper, sen bara för mig själv i ett Word-dokument, sen som dagbok på Lunarstorm, och slutligen i bloggar sen fyra och ett halvt år tillbaka. DAGBOKS-inläggen skriver jag enbart för mig själv, men tycker andra också om dom så är det okej.



När jag bloggar så gör jag det för mig själv. Mina dagboksinlägg om vad jag och familjen gör. Mina bokrecensioner, mina filmrecensioner, mina shoppinginlägg. Det är sånt som jag går tillbaka och tittar tillbaka på.



Sen är det ju självklart en stor bonus och jättekul om även andra också gillar det som jag bloggar. Det klart att det är så. Jag älskar att ha läsare och att få respons. Men det är ändå alltid för mig själv som jag bloggar för i första hand.



Så jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om ifall du och andra tycker att det är ointressant när jag skriver om tider för mig och min familj...



Och det är inte synd om Borzko. Ingen tvingar honom att jobba. Han gör det helt frivilligt. Och varför skulle det vara synd om mig för att han jobbar mycket?!?



2010-01-16 @ 10:15:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Att jag tycker synd om Borzko är för att kroppen personen tar stryk på sikt att ha oregelbunda arbetstider. Och om dig för att du ibland skriver att du äter i din ensamhet. Och gör mig när man använder ordet ensamhet så är det just att man känner sig ensam och inte vill vara det. Fast personligen gillar jag att vara själv/ensam.



Och om du har svårt att ta att andra tycker vissa saker du skriver i en blogg är ointressant så skriv en egen dagbok för dig själv och sedan kanske en blogg där du skriver sådant som du vill dela med dig och få respons på det du skriver. Eftersom att du skriver att det du skriver är för dig själv och inte för andra är kanske en personlig dagbok bäst och inte en öppen blogg. Där kan du skriva om hur de nära och kära jobbar och annat mer personligt som du inte vill ha åsikter om.

2010-01-16 @ 10:36:23
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Jag tycker i alla fall inte synd om Borzko, och det tycker jag inte att någon annan ska göra heller. Om hans kropp tar stryk, så är det hans eget fel, för han väljer att jobba så här mycket. Det är absolut ingen som tvingar honom.



Och mig är det definitivt inte synd om. Jag tycker om att vara med min familj självklart, men jag gillar också att vara själv. Om jag skriver att jag åt i min ensamhet, eller att jag åt själv, det är väl ingen skillnad? När jag är ensam eller själv och äter, då läser jag bok eller i datorn under tiden.



Jag har inte svårt att ta att andra tycker att saker i min blogg är ointressant. Jag kan lätt ta det, och jag kan faktiskt förstå det. Men jag tänker ändå skriva sånt. Jag kan inte göra om min blogg för andra. Jag har den främst för mig själv, men blir ju självklart glad om andra gillar den också.



Det är ju bara för andra att hoppa över ointressanta bitar i bloggen, eller skumläsa dom bitarna.



Och jag kommer definitivt fortsätta att skriva som nu. Och jag har ingenting att få åsikter om saker. Jag vet att man måste acceptera att få negativa åsikter som man inte ens har bett om att få, om man bloggar. Tack och lov så är ju dom flesta åsikterna positiva. Den enda läsaren som hela tiden är återkommande negativ, det är nog faktiskt du...



Läste du dom fortsatta kommentarerna i det här inlägget, där du kommenterade? http://bim.blogg.se/2010/january/dagens-dagbok-tisdagen-den-12-januari-2010-2.html



2010-01-16 @ 10:45:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Micka

Tycker det är väldigt tråkigt att folk alltid ska skriva saker och låta negativ. Ibland undrar man vad folk tänker med. Jag har alltid fått lära mig att "har du inget snällt att säga, så ska du inte säga nått alls" och det lever jag alltid efter.



Folk är alldeles för nyfikna och folk är alltid väldigt duktiga när det gäller andra. Vad sägs om att alla lever sina egna liv och slutar bry sig så mycket? Jag är sjukt trött på männsikor som alltid ska klanka ner eller säga saker med tråkig ton. Det tjänar ju inget på det direkt. Jag tror inte såna människor mår direkt bra, för varför ska man ens lägga ner energi på att klaga på andra och säga att den personen ska leva sitt liv så eller så. Varför ens engagera sig?



Jag tycker du gör helt rätt som kanske minskar på att skriva om familjen, det är tråkigt, men jag förstår dig. //Micaela

2010-01-16 @ 13:35:19
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Micka: Tack för din kommentar. Jag håller definitivt med dig om i allt du skriver. Jag läser ju också en hel del bloggar, men jag skulle aldrig ens kunna tänka mig att skriva något negativt i dom. Varför skulle jag det? Till människor som jag inte ens känner, och aldrig har träffat?



Jag tänker minska en tid, för just nu är jag så trött på alla negativa kommentarer som jag har fått här, och i Jennys blogg. Visst är det fel att lyssna på negativa kommentarer, för då "vinner" ju dom. Men jag känner såhär just nu. Jag kanske ändrar mig snart igen, och börjar blogga även om vad Borzko, Jimmy och Jenny gör.



Trevligt att det finns så många positiva männsikor här också! :-D

2010-01-16 @ 13:41:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har blivit "påhoppad" om att det jag skriver är ointressant men jag har också betonat att jag faktiskt driver en dagboksblogg. Sen är ju den (lilla) respons man får alltid trevlig. Det är skönt att skriva av sig om dagen, oavsett om det som har hänt under dagen är intressant för andra eller ej...!

2010-01-16 @ 13:51:50
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, jag är fullt medveten om att kanske större delen av mina dagboksinlägg är ganska så ointressanta för alla utom mig själv. Men då är det väl bara att hoppa över dom? Eller snabbskumläsa sig igenom? Jag har ju allting i kategorier i min blogg, så om man till exempel bara vill läsa mina bokrecensioner, så kan man ju göra det.



Jag håller med dig. Det är terapi att skriva av sig om dagen. Och jag har skrivit dagbok sedan i sjuårsåldern... Det är en vana som jag inte vill bryta. Att jag gör det offentligt nu, det är ju bara en sorts utveckling.



Och visst är respons trevligt! Även om jag själv är urusel på att ge det till andra... ;-)

2010-01-16 @ 13:57:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: My

Hur du än väljer att göra så kommer jag fortsätta läsa. Och alla med riktigt omogna kommentarer sluta att läsa om det inte passar. Man läser ju för att man tycker att det ger en något. Hoppas ni får en trevlig helg fam Kullin.

2010-01-16 @ 15:00:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> My: Tack för att du gillar min blogg, och kommer att fortsätta att läsa, hur jag än bloggar.



Håller med dig. Varför läser man en blogg om man inte gillar den, och retar sig på den? Själv så läser jag bara dom bloggar som jag tycker om.



Ha en trevlig helg du också! :-)

2010-01-16 @ 15:05:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Ursäkta Bim , men du har varit negativ mot mig sedan den gången jag skrev i din blogg när du önskade kommentarer och att ville att vi som läste skulle beröätta vilka vi var.

Det jag skrev då och det står jag för det var att jag undrade varför du ville vi skulle kommentera i din blogg när du inte kommenterar i andras bloggar, t ex min som jag visste att du besökt.



För några inlägg sedan så refererade en besökare till en gammal kommentar jag gjort, då tackade du denna person fö dennes åsikter.....lite lustigt :_) !



Hoppas du o familjen får en bra o trevligt em!

2010-01-16 @ 16:01:14
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ibland undrar jag faktiskt varför du fortfarande läser min blogg... Efter alla dessa år...

2010-01-16 @ 23:10:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vi är många som gillar din blogg Bim precis som den är, ville bara skriva det. Vi läser för att vi gillar sättet du skriver på, och det du skriver.



Försök att inte bry dig om negativa kommentarer.



Kramar!

2010-01-17 @ 21:41:58
Postat av: Josefin

Mimmi tycker du verkligen inte att Bim har rätt i att vara negativ mot dig? Gå tillbaka och läs vad du skriver under olika inlägg. Man kan inte tolka mycket som annat än att du är rent otrevlig och att du vet bäst.



Jag vet att jag inte borde lägga mig i men vi är flera som reagerat på dina kommentarer, så Bim är verkligen inte ensam om att tycka så. Att du skyller på någonting som skrevs för länge sedan är bara ett försök att göra dig själv bättre (känns det som). Skyll inte på någon gammal kommentar då du själv lite nu och då kommer med kommentarer som skulle göra att vem som helst skulle vilja blocka dig.



Vi har tyckt olika ibland, men inte är Bim otrevlig mot mig för det. Inte mot andra heller för den delen som inte alltid tyckt samma. Men det beror mycket på vad och hur man skriver saker. Det hjälps inte att man skriver att någon ska ha en bra dag, efter man skrivit att det är fel att inte se på nyheterna på tv. Det är liksom upp till var och en vad man gör.

2010-01-18 @ 08:36:06
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Tack så jättemycket för ditt stöd och för ditt beröm! Kram! :-D

2010-01-18 @ 16:01:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Du tolkar mig på rätt sätt! :-D

2010-01-18 @ 16:01:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad bra. Tänkte att du kanske skulle bli lite irriterad på mig för att jag lägger mig i ;-)

2010-01-18 @ 16:48:39
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: ;-D

2010-01-18 @ 19:34:32
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0