Dagens Dagbok – Fredagen den 29 januari 2010 – Jobbet.


Äntligen fredag och äntligen veckans sista arbetsdag. Det har varit en otroligt lång och tung arbetsvecka.

 

Jag började även den här dagen med att städa matsalarna med en kollega. Och sen så fortsatte jag in i skalen, där jag fixade grönsakerna tillsammans med två kollegor. Efter det så jobbade jag i diskrummet där jag hade hand om diskplockningen och grovdisken.

 

Vi serverade köttgryta med kokt potatis i dag. Och vår salladsbuffé. Vi hade även några bleck med ris, som vi serverade som rest till dom som hellre ville ha det istället för potatis.

 

Två kollegor var frånvarande i dag. Men en annan av kollegerna, som egentligen är ledig på fredagar, kom in och jobbade extra. Så det blev bara personalbrist med en person i dag.

 

Lite stressigt blev det förstås i dag, med en man kort. Men allt flöt ändå på bra. Och ingenting speciellt hände.

 

Och så blev det då äntligen veckans bästa stund: fredag eftermiddag klockan två, och vi fick gå hem och fira helg!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0