Dagens Dagbok – Lördagen den 2 januari 2010 – Morgonen + Förmiddagen.


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Efter det så blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.

 

Borzko hade gått upp klockan fem och åkt iväg för att jobba extra i dag.

 

Höll på och fixade med diverse hushållsbestyr här hemma en stund, och satt lite vid datorn också.

 

Vid tiotiden sen så åkte jag iväg med bilen, till McDonalds i Västberga, där jag hämtade upp Jenny.

 

Hon hade jobbat sitt tredje nattpass i rad, och ska även jobba kommande natt, som blir hennes fjärde och sista för den här gången.

 

Så för att vinna lite tid, så skulle hon sova här i Farsta, även i dag. Jag ska väcka henne klockan sju i kväll, och sen kör jag henne till jobbet vid kvart över nio i kväll igen.

 

Jenny somnade vid elvatiden. Och ungefär samtidigt vaknade Jimmy och gick upp. Han åt frukost, och jag tog en fika och pratstund med honom.

 

Funderade på om jag skulle gå en promenad, för det var rätt så soligt ute, och mycket vackert. Men jag avstod i alla fall. Tio minusgrader, blåst, lite yrsnö, halka på grund av isiga vägar med nysnö ovanpå, och vetskap om att jag säkerligen skulle få ondare i mina tår på grund av artrosen, gjorde att jag valde att avstå från promenaden.

 

Jag tog min bok, ”Supernova” av Marika King, och satte mig i soffan i vardagsrummet, och läste istället.

 



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag har köpt bästa vinterpromenadskorna ..ice buggs broddar stabila och sköna! Sök på nätet! Lite dyra men har man ont i fötterna och så halkar man inte så lätt, verkligen värt pengarna!

Promenader i din varma jacka o bra skor i solen bra för själen!

2010-01-02 @ 15:57:11
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Okej. Tack för tipset.



Mysa i soffan med en bra bok, tända ljus, plädar, kuddar, choklad, kaffe är också bra för själen.



2010-01-02 @ 16:01:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Stackars Jenny, vilket liv, när hon jobbar de här långa nattpassen - bara jobba och sova och inte ens träffa sin Jocke :-/ Tur att de inte är så många, de passen :-(

2010-01-02 @ 16:53:01
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är lite jobbigt för henne... Eller dom... Men framöver så ska det inte bli lika många nattpass, som det har varit nu ett tag. Det är för att det har saknats skiftledare, och i samband med ägarbytet. Men jag ställer gärna upp och hämtar, och lämnar, och med sovplats! Allt för att underlätta för henne! <3<3<3

2010-01-02 @ 17:12:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Visst är det mysigt i soffan med böcker !



Men vi behöver dagsljuset speciellt den här mörka årstiden!

2010-01-02 @ 18:00:37
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, jag har haft en mysig dag! Med solen utanför fönstret precis bredvid mig! ;-)

2010-01-02 @ 18:04:27
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0