Dagens Dagbok – Lördagen den 30 januari 2010 – Eftermiddagen + Kvällen. (Med tolv fotografier).


Vid strax före ett så gick jag hem till min mamma och pappa, för att hjälpa dom med förberedelserna inför pappas 86-årsfirade.

 

Sen vid tretiden så kom dom övriga gästerna. Vi blev elva stycken: pappa, mamma, jag, Borzko, Jimmy, Anette, Kenneth, Mathias, Maria, Patric och Nova.

 

Tyvärr så jobbade Jenny, och kunde därför inte vara med.

 

Jag hade köpt fyra pocketböcker till pappa som han fick av vår familj. Sen så fick han och mamma tillsammans två stycken oäkta orkidéer av oss också.

 

Mamma och pappa hade köpt två stycken stora smörgåstårtor. Sen hade vi också lite annat smått och gott att äta till. Bland annat ost, kex, vindruvor, räkor, paprika och romsås.

 

Vin, öl och läsk fanns att dricka.

 

Efter maten så fikade vi, med glass, kakor och choklad.

 

En mycket trevlig eftermiddag/kväll blev det. Med prat, skratt, diskussioner och självklart massor med gullande med lilla Nova.

 

Vid åttatiden så bröt vi upp, och alla åkte hem till sitt.

 

Jag och Borzko tittade då på Robinson-finalen. Jimmy satt då vid datorn.

 

Efter det så tittade vi på en film. Och då kom även Jimmy upp till vardagsrummet och tittade. Det blev den senaste Wallander-filmen: ”Dödsängeln”.

 

Och efter filmen så gick Jimmy ner till datorn på sitt rum igen. Borzko och jag satt och läste lite i våra böcker en stund.

 

Här kommer tolv fotografier från eftermiddagen/kvällen.

 


Kommentarer
Postat av: Maria & Nova

Tack för igår! Var en mycket trevlig eftermiddag! Kram från oss

2010-01-31 @ 10:26:40
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria & Nova: Tack själv! Det var en jättetrevlig eftermiddag/kväll! Och allra mysigast var att få gulla så mycket med lilla otroligt söta och fina Nova!



Bilderna gör henne inte rättvisa! Hon är mycket, mycket finare i verkligheten!



Kul att du kommenterade förresten!



Massor med kramar till er båda, och Patric!



:-D



2010-01-31 @ 10:30:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mia

Hälsa & gratta Yngve i efterskott.

Vilken söt liten tjej, otroligt lik Maria när hon var liten :)



Ha det gott!



Kram

2010-01-31 @ 10:54:10
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mia: Jag ska hälsa och gratta pappa i efterskott från dig.

Och Nova är faktiskt en kopia av Maria som liten!

Ha det bra du också.

Kram!

2010-01-31 @ 10:58:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym





Smarriga smörgåstårtor!



O vilken sötnos lilla Nova är med allt sitt hår förstår attni stod i kö för att gulla med henne!

2010-01-31 @ 12:49:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Jag det var jättegoda smörgåstårtor! Lax och skaldjur, från Konsum.

Ja, Nova är ju så klart allas favorit nu! Men jag var nog den som gullade mest! ;-)

2010-01-31 @ 12:53:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken söt liten tjej:) din Blogg är underbar,tack för en välskriven och väl uppdaterad Blogg:)jag hoppas du skriver i många år till.

2010-01-31 @ 13:02:12
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, Nova är helt fantastiskt söt! <3<3<3



Tack så jättemycket för berömmet om min blogg! Det glädjer mig väldigt! Och som det känns just nu, så kommer jag nog blogga länge till! :-D

2010-01-31 @ 13:06:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Vilka härligt blå ögon hon har, Nova! :-D

2010-01-31 @ 15:21:43
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det har hon! Och hon är mycket, mycket sötare i verkligheten! Jag får inte till några riktigt bra kort på henne, tyvärr. Och hon är en kopia av sin mamma, som liten. :-)

2010-01-31 @ 15:25:49
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: birgittha johansson

Hej Bim! det är ett måste att läsa din blogg varje dag instämmer med den förra skrivaren att du inte

får sluta på många år än! ha en bra vecka!

2010-01-31 @ 18:21:35
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha Johansson: Hej! Tack så jättemycket för ditt beröm och din kommentar! Jag blir jätteglad över det! :-)

Ha en bra vecka du också!

2010-01-31 @ 18:25:19
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0