Dagens Dagbok – Onsdagen den 6 januari 2010 – Morgonen + Förmiddagen.


I morse så larmade mobilen klockan halvsju redan. Försöker ställa om mig till jobbtider… När jag jobbar så går jag och lägger mig halvelva, och går upp halvfem… Så jag gick upp lite tidigare i morse, för att kunna somna i kväll… Nu har jag ju somnat mellan halvett och halvtvå på jullovet…

 

Gick upp halvsju alltså, duschade, och gjorde mig i ordning. Redan vid åttatiden så vaknade Jimmy och han gick då upp. Efter hans morgonbestyr så åt vi frukost tillsammans, fikade, och satt och pratade en stund.

 

Borzko hade gått upp klockan fem och åkt iväg för att jobba.

 

Funderade lite på en promenad, för det var ganska så klart och fint ute. Solen verkade snart kanske komma fram, och det var vindstilla. Men sjutton grader minus lockade mig inte… Och jag valde att istället stanna inne och slöa på min sista lediga jullovsdag.

 

Men innan slöandet så satte jag först igång med lite diverse hushållsbestyr här hemma. Höll på och plockade och fixade med lite allt möjligt en stund först.

 

Sen så gjorde jag något som jag nästan aldrig gör, och det var att jag tittade på en film mitt på dagen. Jag gillar inte att titta på film eller teve på dagen, för jag tycker att jag blir så trött och slö då. Men jag har länge tänkt se skräckfilmen ”Död Snö”, och varken Borzko eller Jimmy gillar skräckfilmer, och ser jag skräckfilmer själv när det är mörkt så blir jag så rädd. Så jag beslöt mig för att se den i dag när det var ljust.

 

Filmen var slut vid tolvtiden, och då tog Jimmy och jag en fika och lite lätt lunch tillsammans. Sen vid halvettiden så stack Jimmy iväg med bilen, för han skulle träffa en kompis.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Själv gillar jag bättre thrillers, skräckfilmer har jag aldrig förstått mig på. Inte för att jag blir rädd, utan mer för att jag inte gillar det - ofta - utstuderade våldet som verkar ingå i de flesta såna filmer. Vad lockar dig då, är det att bli lite lagom rädd eller något annat?

2010-01-06 @ 14:29:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag gillar också bättre thrillers och actionfilmer. Men precis som vad det gäller böcker, så gillar jag variation ibland. Inte bara deckare, vare sig det gäller böcker eller filmer.



Skräck har jag alltid gillat, mest i bokform, typ Stephen King och Dean Koontz. Men även BRA skräck i filmform, och då mer psykologisk skräck. Jag gillar att bli rädd, när man vet att det inte är på riktigt, både vad det gäller film och böcker, och även som att typ åka Fritt Fall. Kontrollerad rädsla kallas det väl.



Utstuderat våld tycker jag faktiskt om att se ibland, även om det kanske inte är rumsrent att säga så. Det är ju bara filmvåld, och inte riktigt våld.



Splattermovies är ju en lite speciell filmform, där blodet sprutar overkligt och det är lite komedi över det hela. Jag kanske är lite barnslig, men jag tycker att det är rätt så kul.



Men visst, jämför man den här filmen med till exempel Avatar och Luftslottet som sprängdes, så är ju kvalitetsskillnaden som natt och dag. Men man kan väl gilla både och? Precis som man kan läsa både kvalitetslitteratur och chick-litt?



2010-01-06 @ 14:37:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Visst är det absolut så. Jag gillar också variation, men ändå inte alla sorters film eller böcker :-)

2010-01-06 @ 15:45:05
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Men det gör inte jag heller. Finns en hel den genren som jag inte varken läser i böcker eller ser på film.

2010-01-06 @ 15:49:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha jag förstår att du såg den på dagen :-) Jag fick en klump i magen av att bara läsa det du skrivit om filmen. Höll nästan på att svimma av att se bilderna ;-)

2010-01-06 @ 22:09:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Jag har förstått att du är rätt så känslig, och den här var lite väl makaber nästan för mig till och med! ;-D

2010-01-07 @ 15:25:41
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0