Dagens Dagbok – Tisdagen den 5 januari 2010 – Kvällen. (Med tre fotografier).


Och kvällen blev som vanligt lugn och skön.


Jimmy satt större delen av kvällen på sitt rum, framför datorn.


Borzko satt större delen av kvällen i vardagsrumssoffan, och läste i sin bok.


Och jag satt också större delen av kvällen i vardagsrumssoffan, och läste i min bok, och varvade lite med datorstunder.


Mycket kallt här på kvällen… Nitton minusgrader…



Tur att vi har gott om IKEA:s värmeljus… I kväll har vi haft sexton stycken tända här i vardagsrummet…



Och två stora glas med te har det blivit under kvällen… Gott är det, och hjälper bra när man fryser… Willys teer är goda tycker jag. Först blev det marsala chai, och sen så blev det skogsbär.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Nu på förmiddagen är det "bara" minus 17 här i Tullinge :-) Vi ska ändå vara tacksamma, en av mina kompisar är uppe i Dalarna, där hade de -36 igår och huset där de bodde hade utedass...(jag hade åkt hem direkt, men somliga är tuffare än så tydligen)

2010-01-06 @ 10:45:49
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Sjutton här också... Ingen promenad för mig i dag inte...



Och jag hade då ALDRIG satt mig på ett utedass i minus trettiosex grader! Hade åkt hem direkt!



2010-01-06 @ 11:34:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lundenskan

Var kommer de fina värmeljushållarna i vitt ifrån?

2010-01-06 @ 22:00:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lundenskan: Dom kommer från IKEA. Och dom är mycket, mycket finare i verkligheten än vad dom är på korten. Det blir ett jättefint ljussken genom dom. Tror att dom kostade 25:- styck. Jag har sex stycken.

2010-01-07 @ 15:24:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0