Dagens Dagbok – Fredagen den 23 juli 2010 – Hela Dagen. (Med åtta fotografier).


Även i dag så larmade min mobil klockan halvsju. Och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Fika och nyhetsläsning vid datorn blev det sen.


Jimmy hade gått upp klockan fem, och Borzko klockan halvsex, och åkt iväg för att köra sina respektive lastbilar.


Jenny hade beställt väckning klockan nio, och det fick hon förstås. Vi åt sen frukost tillsammans, och satt och pratade en stund.


Jenny stekte ägg till frukost.



Sen så gjorde sig Jenny i ordning, och vid halvelvatiden så gick vi mot Centrum, och tog tunnelbanan in mot stan för en dag tillsammans på stan.



Vi gick av vid T-Centralen, och gick runt lite i affärer först och kollade lite.


Sen gick vi bort till PK-huset, och Jenny gick in på en Frisersalong som hade Drop In, för lite toppklippning.


Medans jag väntade på henne så gick jag till Coffehouse by George och drack en Caffe Latte och läste lite i min bok.



När hon var klippt och klar så fortsatte vi vår shopping.


Jag letade lite efter en bikini och efter ett par skor, men jag hittade ingenting av det som jag ville ha. Och ingenting annat nästan heller. Så jag köpte faktiskt bara en scarf och lite smink. (Bilder i separat shopping-inlägg som vanligt).


Jenny shoppade en del. Men faktiskt inte speciellt mycket heller.


Lunchen intogs, som så ofta när vi är i stan, på John Chris. Vi åt båda två en ljummen pastasallad. Jenny åt en med kräftstjärtar, och jag åt en med fetaost.



Jenny i sitt nyklippta hår.



Efter ytterligare strosande i stan och i affärer, så blev det en fika på Café Moda. En varsin kaffe blev det, och så delade vi på en Cookie.



Jenny pratar i telefon.



Vi åkte så småningom hem till Farsta igen. Och när vi kom dit så blev det en sväng in på Systembolaget eftersom Jenny skulle handla lite där.


Kom sen hem vid halvfemtiden, sex timmar efter att vi åkte i morse…


Jimmy kom sen hem från jobbet strax efteråt, vid femtiden. Han skulle sen bort och träffa kompisar och grilla med dom, så han duschade bara och gjorde sig i ordning. Jag var sen snäll och skjutsade honom till Segeltorp, och Jenny följde med som sällskap.


När Jenny och jag kom hem igen, så gjorde hon sig bara i ordning, och sen skulle hon också iväg och träffa kompisar, och äta middag med dom. Jag var då snäll igen, och skjutsade henne till Högdalen.


På vägen hem så stannade jag till i Centrum för att handla lite på Hemköp. Fyra fulla plastkassar blev det med lite diverse saker. Plus lite gott att äta till kvällen förstås.


Och jag har fortfarande inte tröttnat på Ben & Jerrys Cookie Dough + Estrellas Vickningschips. ;-)



Borzko jobbade sent i dag, och kom inte hem förrän vid halvtiotiden. Middag hade han redan ätit, så han duschade bara och gjorde sig i ordning.


Sen vid tiotiden så satte vi igång en dvd-film. Det blev den senaste Wallander-filmen: ”Vittnet”.


Och efter filmen så blev det datorn en stund.



Kommentarer
Postat av: MariaJ

Du verkar ha så himla fin kontakt med dina barn! Mina är några år yngre och jag hoppas att vi kan ha samma gemenskap som ni har även när dom är vuxna som dina är.

Jag har en dotter som är 14 och 1 son som är 12. I den åldern är det ju självklart att man umgås intensivt.

2010-07-24 @ 07:51:16
Postat av: Junitjej

Vi har varit i Stockholm ett par dagar. Det var trevliga dagar! Nu shoppade vi inget, eftersom vi tyckte att det kan vi likaväl göra i Göteborg. Men nästa gång blir det kanske shopping i Stockholm. Vilka gator eller affärscentrum erbjuder bäst shopping?

2010-07-24 @ 11:07:12
URL: http://junitjejen.se
Postat av: annebelle

Vi såg också Vittnet igår kväll, riktigt ruggigt dålig var den tycker jag. Jag håller med, Ben och Jerrys står sig fortfarande och cookie dough är min favorit.

2010-07-24 @ 11:19:16
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Ja, jag är själv väldigt glad och stolt över min fina kontakt med mina barn! Men jag har jobbat hårt med det, hela tiden, ända från att dom var små.



Och självklart så bråkar vi också ibland! ;-)

2010-07-24 @ 12:56:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, jag har sett dina fina bilder i bloggen, från Stockholm.



Jag shoppar förstås en del här där jag bor, i Farsta Centrum. Annars så shoppar jag överallt mitt inne i City. Så jag kan inte säga några speciella gator.

2010-07-24 @ 12:57:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Jag tycker att den var helt okej. Men den förra var mycket bättre.



Undrar om jag någonsin kommer att tröttna på Cookie Dough.. ;-)

2010-07-24 @ 13:03:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0