Dagens Dagbok – Fredagen den 9 juli 2010 – Eftermiddagen.


Kom hem igen vid tolvtiden. Då tog jag med mig min bok, och så gick jag ut till den lilla parken precis bakom vårt hus. Satte mig där på en parkbänk och läste och njöt av solen.

 

Satt där till halvtvåtiden ungefär. Då gick jag upp och in. Satte sen igång med lite hushållsbestyr. Bland annat så bytte jag alla lakan och handdukar, och tvättade alla lakan och handdukar, och även lite kläder.

 

Varvade med stunder på balkongen, med datorn och boken. Läste så småningom ut boken ”Oväntat besök på Star Street” av Maria Keyes.

 

Jimmy kom hem från jobbet vid halvfemtiden. Han bara duschade och gjorde sig i ordning. Och sen så stack han iväg mot tunnelbanan och in mot stan. Han skulle träffa kompisar, ut och käka och dricka öl, och sen vidare ut och festa.

 

Jag åt middag för mig själv, vid femtiden. Fortsatte sen med hushållsbestyr och balkongsittning med datorn.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0