Dagens Dagbok – Måndagen den 12 juli 2010 – Hela Dagen.


I morse så larmade mobilen klockan halvsju, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Klockan åtta så larmade Borzkos mobil, eftersom han hade sin veckans lediga dag i dag. Efter att han var klar sen, så åt vi frukost tillsammans. Både Jimmy och Jenny hade båda två åkt iväg till sina respektive jobb.

 

Det var en mycket varm morgon, men ingen sol. Så vi struntade i strandbesöket som vi hade planerat in. Borzko stack istället iväg till Farstahallen för att träna. Och jag gick ut på en promenad.

 

Jag gick i ungefär en timme runt omkring i Farsta. Och lyssnade på ett Sommarprogram med Mats Sundin under tiden.

 

När jag kom hem igen så höll jag på och fixade lite med hushållsbestyr här hemma först. Och sen så satte jag mig på balkongen med datorn och boken.

 

Började att läsa i en ny bok ”Dyngkåt och hur helig som helst” av Mia Skäringer. Och jag läste sen också ut den lite senare på eftermiddagen.

 

Borzko kom hem från gymmet vid tolvtiden. Vi åt då lite lätt lunch och tog en fika.

 

Borzko höll sen på och fixade med lite grejer här hemma. Och sen när han var klar med det så satte han sig också på balkongen och läste.

 

Jimmy kom hem från jobbet vid fyratiden. Då åt vi middag tillsammans alla tre.

 

Jenny kom hem strax efteråt. Men hon skulle inte äta hemma i dag. Hon gjorde sig bara i ordning och sen så stack hon iväg direkt igen.

 

Borzko stack sen också iväg. Han skulle till Söderstadion för att se Hammarby spela fotboll.

 

Jag satte mig återigen på balkongen. Började i en ny bok ”Lagom finns bara i Sverige och andra myter om språk” av Mikael Parkvall. Och jag läste också ut den så småningom.

 

Började sen på dagens tredje bok. (Dessa böcker har varit väldigt tunna pocketböcker). Det blev ”Grabben i kuvösen bredvid” av Jonas Helgesson. Och jag läste även ut den under kvällen.

 

Och törs jag skriva att jag sen började på en fjärde bok? Det blev i alla fall ”Kjell” av Kjell Eriksson.

 

(Har haft en hemsk huvudvärk hela dagen. Trodde att det var för att det var åska på gång. Men det har inte kommit någon åska här. Hoppas huvudvärken släpper tills i morgon bitti…)

 

 


Kommentarer
Postat av: MariaJ

Jag är djupt imponerad av hur mycket du hinner läsa!!! Jag kan bli jättestressad ibland när jag tänker på hur många böcker det finns som jag vill läsa och att tiden inte räcker till.

2010-07-12 @ 23:28:41
Postat av: Johanna

Har Kjell kommit ut med en självbiografi? Måste ju läsa den! Jag gillar honom!

2010-07-13 @ 07:57:51
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var verkligen kvavt och en jobbigt luft igår! Hemskt!



Jenny verkar vara borta mycket om kvällarna, är det inte tråkigt att nästan aldrig träffa henne?



tack för att du har en så bra blogg.

2010-07-13 @ 08:00:00
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Böckerna som jag läste i går, var tre mycket, mycket tunna pocketböcker.

Men jag kan också känna mig stressad ibland, när jag inte hinner med att läsa allt jag vill! ;-)

2010-07-13 @ 13:53:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Har läst halva, och jag tycker om den! Rolig, sorglig, och nostalgisk.

2010-07-13 @ 13:54:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Jag älskar ju i och för sig denna värme. Men det var jobbigt med huvudvärken i går. I dag har jag ingen huvudvärk! :-)



Jenny bodde ju borta förut, i nästan två och ett halvt år, och då träffade jag ju henne ändå mindre. Jag tycker det är bra att hon är ute och roar sig nu. Jag hinner med att se henne ibland i alla fall! :-D



2010-07-13 @ 13:56:05
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0