Dagens Dagbok – Måndagen den 5 juli 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen.


I morse så larmade mobilen klockan halvsju, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr.

 

Varmt ute, men tyvärr ingen sol här på morgonen, så det blev inget strandbesök i dag.

 

Jag satte mig istället på balkongen och läste ut min bok, ”Boys” av Anna Ringberg. (Recensionen kommer på recensionsdagen tisdagen den 10 augusti).

 

Jenny vaknade vid tiotiden. Hon gick upp efter en stund och vi åt sen frukost, fikade, och satt och pratade.

 

Jimmy kom hem ungefär samtidigt, på lunch. Han hade vägarna förbi, och passade på att äta lunch hemma.


Så vi satt alla tre i någon timme tillsammans, och pratade.

 

Jimmy åkte sen iväg med sin lastbil igen, och fortsatte att jobba.

 

Och Jenny gjorde sig i ordning, och sen åkte hon iväg till sitt jobb vid halvettiden.

 

Jag gick ut på en promenad vid halvettiden. Gick lite runt omkring i Farsta i ganska så precis en timme. Lyssnade på gårdagens sommarprogram, i poddradion, under tiden.

 

När jag kom hem igen så höll jag på här hemma och fixade och grejade med alla möjliga hushållsbestyr. Varvade lite med stunder vid datorn.

 

Började sen att läsa i en ny bok, och det blev ”Dubbelspel” av James Patterson.

 

Sen vid halvfyratiden så kom Jimmy hem från jobbet. Han hämtade då bara upp mig, och så åkte vi direkt hem till en jobbarkompis till mig, samma som vi var hos för en vecka sen. Dom hade datorproblem igen, och Jimmy skulle försöka att hjälpa dom.

 

Jimmy höll på och fixade en stund, men till slut fick han ge upp, och vi ska dit i morgon igen, eftersom han insåg att dom måste ha ett nytt nätverkskort.

 

Vi satt då och fikade och pratade en stund på deras altan, innan Jimmy och jag åkte hem till Farsta igen.

 

Vi stannade till vid Centrum på vägen hem, och var inne på Clas Ohlson och handlade ett nytt nätverkskort som vi ska ha med oss i morgon.

 

Jimmy släppte sen av mig hemma, och åkte sen direkt iväg för att träffa en kompis.

 

Jag åt middag när jag kom hem.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Hälsa! Jag har inte upplyst henne om hösten ännu, men ni kanske har pratat om det?

2010-07-05 @ 23:19:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det ska jag göra i morgon! Lämnade en kasse med böcker och filmer också i dag också! ;-D



Ja, jag berättade om dig och hösten också. Eftersom du har bloggat om det, så antog jag att det inte var någon hemlighet. ;-)



2010-07-05 @ 23:23:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jag hälsade ju själv sedan och hon hade läst om min tid på bloggen :-D

2010-07-06 @ 21:39:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Okej! :-D

2010-07-06 @ 21:43:03
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0