Dagens Dagbok – Söndagen den 11 juli 2010 – Hela Dagen. (Med fyra fotografier).


I morse så larmade min mobil klockan halvåtta, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Borzko gick upp klockan nio, och när han var klar så åt vi frukost. Vi packade sen ner våra badgrejer, och så stack vi till stranden vid tiotiden. Både Jimmy och Jenny sov när vi åkte, dom var ju båda två ute och festade i går.

 

Sen så var vi vid Farstastrandsbadet i ungefär tre timmar, mellan tio och ett. Cirka trettio grader i luften i dag, och tjugofyra i vattnet. Jag lyssnade på ett sommarprogram, och jag läste i min bok. Pratade, fikade, solade, badade, och lyssnade på musik gjorde jag också.

 

Borzko och jag kom hem igen vid ettiden. Då blev det en fika och lite lätt lunch. Jimmy var vaken när vi kom hem. Borzko stack sen iväg vid tvåtiden. Han skulle först fixa lite med bilen, och även tvätta den. Sen så skulle han hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök, och även se VM-finalen tillsammans med henne.

 

Jenny hade beställt väckning klockan två. Och det fick hon förstås. Både hon och Jimmy slöade sen bara på eftermiddagen, och gjorde ingenting speciellt.

 

Jag satte mig uppe på balkongen, i skuggan, med boken och datorn, och musik, och njöt av den underbart varma och sköna dagen.

 

Jenny stack sen iväg in till stan, för att möta upp med kompisar.

 

Jimmy och jag åt middag tillsammans.

 

Sen så stack Jimmy också iväg för att träffa sina kompisar.

 

Jag fortsatte att sitta på balkongen som tidigare. Läste ut boken ”Svinajakten” av Anna Bovaller så småningom. (Recension finns sedan tidigare i ett separat inlägg).

 

Vid halvniotiden, när ”alla andra i Sverige” satte sig för att titta på VM-finalen, så gick jag in och satte mig och tittade på en dvd-film. Det blev ”Den bästa sommaren”. (Recension finns som vanligt i ett separat inlägg).

 

Efter filmen så satte jag mig återigen på balkongen, med datorn.

 


 

I dag har det varit så varmt, så jag har gått i bikiniöverdel och jeansshorts hela dagen.



På ena sidan såg det ut så här vid kvart i elva. Helt klart.



Och på andra sidan, vid samma tid, så var det lite moln.



Och en timme senare, vid kvart i tolv, var det fortfarande så här varmt.


 


Kommentarer
Postat av: Maria,kiruna

Jag var nog en av de få som inte brydde sig om VM finalen ha ha. aldrig tyck fotboll är speciellt roligt.

2010-07-12 @ 00:14:55
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria,kiruna: Samma här. Har inte sett en endaste liten sekund av VM! ;-)

2010-07-12 @ 00:19:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Betalar din dotter nått för att bo hemma? Isf, hur mkt? Intressant att veta =)

2010-07-12 @ 09:20:38
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Både Jimmy och Jenny betalar 2.500:- var i månaden för att bo hemma. Det är väl kanske egentligen lite för lite. Men jag är väl kanske lite för snäll! ;-)

2010-07-12 @ 09:48:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejhej! Tänkte bara ge ett tips (som du kanske redan vet). Har du sett att tv4 har "sommarbloggarna"? (http://sommarbloggen.tv4.se/) Lite som sommarpratare fast bloggare! Det är mycket roligt faktiskt tycker jag, som gillar bloggar!



Varma (väldigt varma!) hälsningar från Malin!

2010-07-12 @ 10:46:04
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Hej! Tack för tipset! Det visste jag inte om. Ska genast kolla in din länk! :-D

2010-07-12 @ 12:31:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0