Dagens Dagbok – Tisdagen den 13 juli 2010 – Hela Dagen.


I morse så larmade också mobilen klockan halvsju. Jag gick då upp, duschade och gjorde mig i ordning. Och sen blev det frukost, fika och nyhetsläsning i datorn.

 

Höll på och plockade med lite här hemma, sen så packade jag badväskan, och så stack jag iväg till Farstastrandsbadet vid kvart i nio.

 

Borzko, Jimmy, och Jenny var på sina respektive jobb.

 

Jag var sen på badet i ungefär tre timmar. Jag solade, badade, lyssnade på en sommarpratare, läste i min bok, fikade, och hade det varmt och skönt.

 

Vid tolvtiden så åkte jag hem. Lite lätt lunch och en fika blev det då.

 

Sen så gick jag en sväng till Centrum. Handlade mig ett par slip-in-sandaler från Ecco på Eurosko. (Bild finns i tidigare bloggat inlägg). Köpte också solskyddsfaktorlotion, brun utan sol-lotion, och nagellack.

 

När jag kom hem så höll jag på och fixade med lite diverse hushållsbestyr här hemma.


Sen så satte jag mig på balkongen, med datorn och boken.

 

Jimmy kom hem från jobbet vid strax före fem. Han hämtade bara upp mig, och sen så åkte vi på en visning av lägenhet här i Farsta.

 

När vi kom hem från visningen så hade även Jenny kommit från jobbet.

 

Jimmy och jag åt middag. Jenny hade redan ätit på jobbet.

 

Sen så åkte Jimmy och jag iväg på ännu en lägenhetsvisning. Den här var i Fagersjö.

 

(Tror ju tyvärr inte att Jimmy kommer att få någon av dom här två lägenheterna heller, för det var ganska så många före honom i kön.)

 

Jenny stack sen iväg för att träffa kompisar.

 

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden.

 

Jag och Borzko satte oss sen i vardagsrummet och tittade och lyssnade på ”Allsång på Skansen”.

 

Efter det så satte vi oss båda två på balkongen och läste i våra böcker.


Jag började på en ny bok: ”Tusenskönor” av Kristina Ohlsson.

 

(Lika skön kväll i kväll. 23,5 grader varmt ute klockan halvelva.)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0