Dagens Dagbok – Torsdagen den 15 juli 2010 – Hela Dagen. (Med tre fotografier).


Även i morse så larmade min mobil klockan halv sju. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn.


Höll sen på och fixade med diverse hushållsbestyr här hemma en stund.


Jenny hade beställt väckning klockan halvtio. Hon hade en ledig dag i dag. Hon gick då upp och gjorde sig i ordning, och sen så åkte vi iväg vid tiotiden.


Vi åkte till Farstastrandsbadet, där det i dag var tjugofem grader i vattnet. Vi badade, solade, pratade, och lyssnade på musik.


Efter ungefär en timme kom också mina föräldrar dit en stund. Dom stannade i ungefär en timme, och vi satt och fikade och pratade.



Dom gick sen hem. Och nästan samtidigt så kom fyra av Jennys kompisar dit. Jag stannade i ungefär en timme till med dom. Och sen åkte jag hem vid ettiden.


Var bara hemma en kort stund, och sen så gick jag till Centrum och mötte upp med min syster Anette som var där och shoppade.


Vi köpte med oss jordgubbar, och så gick vi hem till våra föräldrar för att fika.


Sen så satt vi på balkongen, alla fyra, och fikade och pratade i ett par timmar.



Vid halvfyratiden sen så gick jag och Anette därifrån. Hon åkte hem till Sätra, och jag gick hem till mig.


Höll sen på med lite diverse hushållsbestyr när jag kom hem.


Middag åt jag för mig själv, vid femtiden.


Jenny kom hem från badet vid sextiden. Hon var bara hemma en kort stund, gjorde sig i ordning, och stack sen iväg direkt igen. Hon skulle träffa kompisar och äta med dom.


Jimmy kom hem från jobbet vid halvsjutiden. Han åt då middag och gjorde sig sen i ordning.


Jag satt på balkongen, med datorn, och en ny bok: ”Stamtavlor” av Dilsa Demirbag-Sten.



Borzko jobbade sent i dag, och kom inte hem förrän vid niotiden. Middag hade han förstås redan ätit, så han duschade bara och gjorde sig i ordning. Sen satte han sig och läste i sin bok.




Kommentarer
Postat av: Snurran

Trevligt att träffa syrran en stund :-)

2010-07-15 @ 22:42:30
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, absolut! Det blir ju inte så ofta nu när det inte är någon kör! ;-)

2010-07-15 @ 22:47:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: MariaJ

Vilken bra disciplin du har som går upp halv sju varje dag fast du är ledig!

2010-07-16 @ 09:13:39
Postat av: susanna

Fina bilder!



Här kommer en liten undran, men jag förstår självklart om det inte går! Jag läste Jennys blogg innan hon slutade blogga, och är så nyfiken på klänningen hon valde ut till bröllopet hon skulle på. Om hon tycker det är okej att du visar en bild så hade det varit jättekul att se! Jag tycker hon har så snygg stil och ska själv på bröllop i sommar så det är kul med lite inspiration :) Jag förstår såklart om hon eller du inte vill visa, men annars hade det varit roligt att se :)



Ha en bra dag!!

2010-07-16 @ 12:34:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Jag vet ju att jag mår bäst så, så då är det ju lätt! :-D

2010-07-16 @ 12:59:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Susanna: Här kommer två stycken länkar till två personer som har lagt ut bilder från bröllopet:



OBS! Dom små bilderna går att klicka på, så blir dom större!



http://jessapessa.blogg.se/2010/july/utkast-juli-12-2010.html



http://thereallifegrabne.blogg.se/2010/july/brollopet-i-bilder.html



2010-07-16 @ 13:01:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0