Dagens Dagbok – Torsdagen den 29 juli 2010 – Hela Dagen. (Med fem fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan halvsju och jag gick då upp. Konstigt nog kände jag mig pigg då, trots att jag hade varit vaken en hel del under sena natten och tidiga morgonen på grund av ett väldigt åskväder, med massor med blixtar, mycket dunder, och otroligt ösregn…


Jag duschade, gjorde mig i ordning, åt frukost, fikade, läste nyheter i datorn, och genomgick alla mina andra morgonbestyr. Sen höll jag på och plockade och fixade med lite diverse hushållsbestyr här hemma, och jag satt också lite med datorn.


Vid strax före tio så gick jag iväg till Centrum, eftersom jag hade bokat tid hos frissan klockan tio. Jag var hos Camilla på Plainer Hair Shop. Och jag gjorde det vanliga. Jag slingade massor med blekta slingor, jag klippte håret kort, och jag färgade ögonfransar och ögonbryn. Ganska så exakt två timmar tog det, och inklusive inköp av en stylingprodukt så kostade det 1.425:- kronor.



Gick sen hem, och när jag kom hem så åt jag en liten lätt lunch. Efter det så tillbringade jag några timmar med mina vanliga sysslor. Jag höll på och fixade med diverse hushållsbestyr, jag läste i min bok, och jag satt med datorn.


Och det ösregnade här under hela eftermiddagen… Lite åska på ganska långt håll var det då också.



Jag satte mig, för en gångs skull, och tittade på tv/serier/dvd på dagen. Brukar sällan göra det, utan brukar oftast titta på kvällen istället. Men jag tyckte att det passade bra i det här vädret. Avsnitt nio och tio av säsong två av ”True Blood” blev det.



Och sen så kom det ett väldigt åskväder hit igen… Mycket närmare nu, än vad det var tidigare på eftermiddagen. Men inte riktigt lika nära som i natt, tror jag. Och regnet verkligen vräkte ner…



Satte mig sen igen och tittade på ytterligare två avsnitt av ”True Blood”. Nu blev det dom två sista avsnitten av säsong två. (Och sex nya avsnitt av säsong tre väntar på mig…) ;-D


Resten av kvällen delade jag mellan datorn och boken.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Fin som alltid, men inte riktigt lika ljus som förr väl?

Det är tur att man bor högt när det ösregnar så här, annars hade man nog haft en del vattenskador nu.. :-/ Helt otroligt att det kan finnas så mycket regn i moln! :-O

2010-07-29 @ 23:49:44
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack! Och det är nog både längre och mörkare än förr. Måste väl variera lite! ;-)



Ja, fy, vilka bilder man har sett i kväll... :-(

2010-07-30 @ 00:25:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: MariaJ

Härligt att vara nyfixad! Man känner sig så fräsch. Det är värt varenda krona även om det svider till i plånboken.

Nu har regnet nått Halmstad också.

2010-07-30 @ 06:32:18
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Ja, alltid skönt att var nyfixad i håret! Det är viktigt för mig. Så jag lägger gärna pengar på det.



Här är det mulet, men inget regn (än...) i dag.

2010-07-30 @ 08:56:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: hej

saknar dina videobloggar! =)

2010-07-30 @ 13:12:14
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Hej: Ja, just det! Dom har jag ju glömt bort! ;-D

2010-07-30 @ 14:25:14
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0