"Kjell" av Kjell Eriksson - 2009 - Bok

 

---------    

Recension av boken: "Kjell" av Kjell Eriksson (2009) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Biografi/Memoarer/Dokumentär)

---------


""Skogaholmslimpa och för mycket O'boy blev min diet och fick mig att växa och bli allt tjockare. Snart förföljdes jag av både jämnåriga plågoandar och en skolsyster som satte mig på tvångsbantning.

Det här är min berättelse om kampen för att få vara mig själv, den hårda vägen förbi alla hinder som ville döda min kreativitet och mina drömmar i en tid då alla skulle passa in i en redan förutbestämd mall."

Kjell växer upp i ett radhusområde i Täby under 80-talet. Här är det viktiga att inte sticka ut och att vara så lika alla andra som möjligt. Men Kjell utmärker sig tidigt på alla sätt och vis.

Kjell Eriksson (född 1975) är journalist, programledare och humorist, välkänd från bland annat P3 som "Kjelleman", "Annika Lantz" och i TV4:s "Parlamentet". Han har tidigare givit ut humorboken Pest eller kolera som var en framgång, samt humorboken Erfarenhetslexikon.
"

 

(Kopierat från bokus.se)


---------

En mycket bra biografi. Den är väldigt rolig, samtidigt som den är väldigt sorglig. Den är också en underbar tidsskildring av åttiotalet. Jag kan verkligen rekommendera den till alla.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0