"Smala Sussie" - 2003 - Film - Dvd



"Smala Sussie" - 2003 - Genre: Komedi

"När Smala Sussie spårlöst försvinner tvingas hennes bror Erik att återvända till sin barndoms by i Värmland för att leta efter henne. Det dröjer inte länge förrän Erik befinner sig mitt i ett vibrerande getingbo av lögner, penningbegär och värmländsk galenskap. Under ytan har allt förändrats och ingen är intresserad av att hjälpa till i sökandet efter Smala Sussie, inte ens byns ende polis. Snart inser Erik att Sussie inte är den präktiga lillasyster hon en gång var."

(Kopierat från Lovefilm)

Den här filmen har jag tänkt att se så länge. Vet inte varför det har dröjt sju år att se den. För jag har hört så mycket positivt om den av så många. Och jag gillar ju verkligen Ulf Malmros andra filmer, till exempel "Bröllopsfotografen" och "Tjenare Kungen".

Och "Smala Sussie" motsvarade verkligen mina förväntningar! För den var fantastiskt bra! Jätterolig, allvarlig, sorgsen, underbara karaktärer, härliga miljöer, fantastiska skådespelarinsatser, bra miljöer, ja precis allt var bra!

Och är ni fler som inte har sett den, SÅ GÖR DET! För det är en ovanligt bra svensk film!

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner)

Betyg: 4,5 av 5

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: Viola Vamp

Kul att du äntligen såg den nu! Helt klart en av mina favoritfilmer! Pölsa has no fear, ´cause he´s got a lot of beer! :D

2010-07-11 @ 23:13:20
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Ja, den var helt underbar! Bästa som jag har sett på länge! Tack för att du äntligen fick mig att se den! ;-D

2010-07-11 @ 23:23:00
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0