Sommar - 2010 - P1 - Sommarvärd nummer 26 - 21/7 - Tina Jansson.



Sommarvärd nummer tjugosex, den tjugoförsta juli, var Tina Jansson, 45 år, lyssnarnas sommarvärd, lärare.

Ett mycket nyttigt program att lyssna på. Det fick mig verkligen att tänka efter och att tänka till.

Så här står det på hemsidan:

"Framröstad till ”Lyssnarnas Sommarvärd”. Arbetade som lärare i många år, men insjuknade i nervsjukdomen ALS för snart fyra år sedan. Är nu helt förlamad och kan varken äta eller prata. Kommunicerar via en liten reflex på glasögonen och en så kallad huvudmus på datorn som är kopplad till en talsyntes. Är gift och har tre barn. Har alltid tyckt om att göra nya saker – fånga trollsländor, spela saxofon eller göra smycken. Äger ett par örhängen gjorda av kalkinkapslade binnikemasklarver.


– Mitt Sommarprogram kommer att handla om en del av det jag tänkt på och lärt mig sedan jag fick ALS. Om hur man väljer att leva när man vet att man ska dö. Helst skulle jag vilja göra folk lite mindre rädda."


Betyg: 5 av 5.


Kommentarer
Postat av: MariaJ

Ja vilken otroligt positiv människa! Mycket att fundera över när man gnäller över bagateller. Man skulle behöva lyssna på det lite då och då....

2010-07-22 @ 21:04:37
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Ja, otroligt. Jag skulle nog typ behöva lyssna på det varje dag! ;-/

2010-07-22 @ 21:07:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0