Fredagen den 22 oktober 2010.


Jag trodde att vi för en gångs skull, skulle ha en arbetsvecka där vi var fulltaliga hela veckan, den här veckan. Men så blev det tyvärr inte, för i dag var en av kollegerna sjuk.

Jag hade i alla fall samma arbetsuppgifter som hela veckan tidigare. Först städning i matsalarna, sen jobb med grönsakerna i skalen, och slutligen hand om disken i diskrummet.

Vi serverade "smått och gott" i dag, vilket innebar en massa olika rätter, både till oss och till skickningarna.

Så här såg min lunchtallrik ut i dag.



Men dagen började egentligen först så här... :-/



Med att sopa av snö från bilen... För den första snön kom till Stockholm i dag... :-(

Och barnen i skolan gjorde en liten snögubbe på skolgården i dag. Men jag vet inte om ni ens ser den på bilden. ;-)



Åkte sen hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade sin veckans lediga dag i dag. En fika och en pratstund blev det då.

Sen blev det fixande och grejande av diverse hushållsbestyr.

Middag åt vi vid femtiden.

Och efter det så satte vi oss båda två uppe i vardagsrummet och läste i varsin bok. Jag varvade som vanligt lite med datorstunder.

Läste ut boken "En sannolik historia" av Karin Alvtegen.



Nu är klockan halvåtta, och det är snart dags att duka fram lite gott att äta och dricka. Och sen så ska vi titta och lyssna på "Idol" på TV 4. Och efter det så tittar vi väl på "Idol 2010 Eftersnack" på TV 400.



Kommentarer
Postat av: Junitjej

Samma lunch som igår?

Ha en trevlig helg!

2010-10-22 @ 19:59:23
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Snurran

Ha en härlig kväll och helg nu!

2010-10-22 @ 20:03:33
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Nej, i går åt jag vegetariska chicken nuggets, och i dag var det fiskburgare.



Ha en trevlig helg du också! :-D

2010-10-22 @ 20:16:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack det samma till dig! :-D

2010-10-22 @ 20:17:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0