Måndagen den 25 oktober 2010.


Måndag igen och jobb igen förstås som vanligt. Den här veckan så är jag först i skalen och förbereder grönsakerna. Sen så "dukar" jag, alltså förbereder matsalarna inför lunchserveringen. Och sen så jobbar jag som försteman i stora matsalen.

Vi serverade köttbullar, kokt potatis, och brunsås i dag. Och vår salladsbuffé.

En av kollegerna var sjuk i dag, så det blev lite stressigt emellanåt under lunchserveringen, och även sen under slutstädningen.

Här är min lunchtallrik i dag.



Åkte hem direkt efter jobbet. Höll sen på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma.

Vid halvfyratiden sen så åkte jag och mötte upp Jimmy i Fagersjö. Han hade lastbilen med sig hem i dag. Och vi båda behövde åka och storhandla lite, så vi hade bestämt att göra det tillsammans. Jag hämtade upp Jimmy i min bil, och sen så åkte vi ut till Willys i Länna.

Jimmy tecknade sig för självscanning, och sen så gick vi in och handlade.

Jimmy letar efter korkskruv och potatisskalare.



Och jag har precis scannat in avfallspåsar.



När vi var klara så åkte vi först hem till mig i Farsta och packade upp allt. Sen så åkte vi till Fagersjö och till Hamburgarprinsen där vi åt middag.



Jag åt en fiskburgermeny.



Sen så åkte vi hem till Jimmy och packade upp alla hans saker.

Jag stannade sen kvar en liten stund och fikade och pratade.

Åkte sen hem till Farsta, och kom hem vid halvsjutiden.

Fixade först lite med hushållsbestyr. Och sen så satte jag mig uppe i vardagsrumssoffan med datorn och boken.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Jasså, hade han "missat" att köpa sååå viktiga verktyg till köket :-D Mysigt att åka och handla tillsammans :-)

2010-10-25 @ 21:06:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, han dricker aldrig vin, och skalar aldrig potatis, men det kan ju vara bra att ha i alla fall! ;-)



Ja, det är jättemysigt! Vi har sagt att vi ska handla tillsammans i typ en gång i månaden!

2010-10-26 @ 14:54:34
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0