Söndagen den 17 oktober 2010 - Andra Halvan av Eftermiddagen + Kvällen.


Vid halvfyratiden så kom Jimmy över hit, för att vi skulle äta middag tillsammans. Borzko var ju hemma hos sin Mamma, så jag ringde Jimmy och frågade om han ville komma över hit och äta en pizza tillsammans med mig, och det ville han förstås. ;-)



Jag åt en Amalfi. (Och nu kan ju ni som stör er på att vi så ofta äter pizza, hamburgare, och annan snabbmat, skriva en lite elak kommentar...)



Jenny ringde sen och sa att hon och Mattias skulle komma förbi en kort stund, för hon skulle hämta lite grejer här hemma. Dom stannade och fikade en stund också. (Men då glömde jag tyvärr bort att fotografera...)

Sen så åkte dom alla tre iväg. Jimmy hem till sig i Fagersjö. Och Jenny och Mattias hem till Mattias i Högdalen.

Jag höll sen på en stund med diverse hushållsbestyr. Och sen så satte jag mig med datorn i knäet en stund.

Valde sen ut en ny recensionsbok att läsa, och det blev "Jag brukade drömma om dig" av Petra Holst från Bokförlaget Forum.



Här är förresten kort på tavlorna som vi köpte på IKEA i torsdags, och som nu är upphängda i Jennys rum.



(Det blev väldigt konstiga färger på korten på tavlorna).

Nu blir det bokläsning blandat med datorsittande resten av kvällen. Borzko skulle komma hem vid åttatiden sen från sin mamma.

Och så är det tyvärr måndag igen i morgon... Redan... Helgerna går ju så fort...

Men det är två roliga saker att se fram emot i veckan! Först "Kör för alla!" på tisdag! Och sen musikalen "We Will Rock You" på Cirkus på lördag tillsammans med min älskade familj! :-D



Kommentarer
Postat av: Johanna

Men vad är detta Bim, pizza igen? Ajjajjajaj, hur ska detta gå, fortsättning följer;-) Haha



Nej men Amalfin ser god ut som vanligt:-)



Visst är tavlorna 3 st? Vi har precis likadana ovanför vårt databord här:-)

2010-10-17 @ 19:24:33
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Hahaha! Ja, hur ska det går för oss!? Vi dör nog, eller åtminstone blir nog sjuka av, alla snabbmat snart! ;-)



Ja, det är tre stycken tavlor. Men Jimmy ville ha en i sitt kök, och då tog jag två till Jennys rum! Men visst är dom jättefina!

2010-10-17 @ 19:29:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja huuur ska det gå? Ojojojoj! Och oj vad dessa anonyma kommer att grubbla ihjäl sig för att det är en pizza på bild. De kommer nog inte att kunna sova inatt;-)!



Ja, tavlorna är riktigt fina:-)

2010-10-17 @ 19:33:01
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Hahaha! Kul att man kan beröra folk med bara en pizzabild i alla fall! ;-)



IKEA är bäst! ;-)

2010-10-17 @ 19:36:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! I går var jag och såg We will rock you och herrejösses vad bra den var!!! Är så nöjd och det var såå värt pengarna! Vill gå igen och igen! :-) Ska ni gå kl 15? Vi åkte dit tidigt (dom öppnar 13) för att ta något att dricka innan, och vi tog ett bord kl 14 och typ tio minuter senare var det proppfullt så tänk på det om ni planerar att sitta där en stund innan och ta en öl eller kaffe eller så. Tips! :-) Vad har ni för platser?

2010-10-17 @ 19:40:07
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Hej! Vad kul att du skrev och berättade! Och var roligt att höra att det var så bra! Jag längtar verkligen tills på lördag! :-D



Ja, vi ska gå klockan 15.00. Tack för tipset om att komma dit tidigt. Men Jenny jobbar till klockan 13.00, så vi kommer nog inte att komma dit tidigare. Vi går nog ut och äter middag efteråt istället.



Vi har platserna: Ingång B, Läktare Höger, Rad 1, Platserna 119-122. Borde väl vara rätt så bra platser va?



2010-10-17 @ 19:47:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria,kiruna

pizza är ju gott det kan man äta hur mycket som helst av förstår inte varför folk gillar att klaga så mkt hehe. hoppas ni får roligt på musikalen.

2010-10-17 @ 19:51:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria,kiruna: Ja, jag håller med dig! Förstår inte heller varför vissa klagar över det! ;-D



Tack! Det blir säkert superkul! :-D

2010-10-17 @ 19:55:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi gick också ut och åt efteråt, på en jättemysig italiensk restaurang på Birger jarlsgatan :-). Var ska ni? Vi hade nog samma platser fast läktare vänster, riktigt bra platser!

2010-10-17 @ 20:17:57
Postat av: Malin

Jag kom på en sak till också! Jag tyckte det var liiite väl högt ljud och hade ibland velat ha öronproppar så tänk på det om ni är lite känsliga för sådant! Det var många som satt och höll för öronen tyvärr.. Jag brukar vanligtvis inte vara känslig för sådant!

2010-10-17 @ 20:24:42
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Jag vet inte vart vi ska gå efteråt. Om det blir i stan, eller om vi åker hemåt mot förorterna. Vi har ju bilen med oss.



Vad bra att våra platser är bra då! :-D

2010-10-17 @ 20:26:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Okej. Tack för tipset. Nu är nog ingen av oss speciellt känsliga för höga ljud. Tvärtom! :-D

2010-10-17 @ 20:27:17
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag längtar också, men tyvärr har vi fått ändra biljetterna ännu en gång då älsklingen ff är krasslig. Nytt datum blir den 9/12, tog det långt fram så han ska hinna bli frisk. Det roliga är att vi kommer nästan sitta där ni sitter vi har platserna 113 o 114 på läktare B :-)

(när jag bokade om sa hon att det var kanonplatser, hade ungefär samma innan men på rad 3)

Har hört flera som sett den nu och alla har tyckt den var kanon.

Pizza mums :-P

2010-10-17 @ 21:39:04
URL: http://fnuttisen.blogspot.com
Postat av: Viola Vamp

Angående ljud; även om man älskar att höra dem högt så är tinnitus verkligen THE DEVIL, så medtag gärna öronproppar ifall att. Min man har efter en ljudsmäll under en repning (för massor av år sedan) värsta tinnitusen och måste därför sova med tv:n på nätterna igenom för att maskera örontjuten.

En positiv bieffekt med öronproppar är för övrigt att ljuden kommer fram bättre då den "skräniga" delen av diskanten tas bort. Åtminstone har det varit så på Madonna, Lady Gaga och Iron Maiden. :)

2010-10-18 @ 08:51:22
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Susanne: Vad roligt! Att vi nästan sitter på samma platser! Och att det är kanonplatser!



Hoppas verkligen att gubben din är frisk då. Du får läsa på lördag/söndag om vad jag/vi tyckte!

2010-10-18 @ 14:48:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Okej! Du har helt rätt i det du skriver! Tinnitus är säkert fruktansvärt att få. Så man borde nog förmodligen ta med öronproppar.

2010-10-18 @ 14:49:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0