Tisdagen den 12 oktober 2010.


Jobbade som vanligt i dag också förstås.

En sån här fin soluppgång hade vi utanför fönstret när vi fikade vid sjutiden i morse.



Och så här såg min lunchtallrik ut i dag.



Vi var fulltalig personalstyrka i dag. Jag jobbade först i skalen och sen i lilla matsalen. Och vi serverade korvgryta i dag.

Direkt efter jobbet så åkte jag och hämtade upp Jimmy i Fagersjö. Han hade slutat lite tidigare i dag, och hade lastbilen med sig hem i dag. Eftersom han hade ett ärende till Farsta så hämtade jag honom, han uträttade sitt ärende, och sen så skjutsade jag honom hem till Fagersjö igen, för att han skulle slippa åka med lastbilen, eller med bussen. Och så fick jag ju träffa honom i dag också! ;-D

Sen när jag kom hem igen så höll jag på och fixade med diverse hushållsbestyr här hemma. En kort stund vid datorn blev det också. Och så åt jag middag vid fyratiden.

Vid halvfemtiden sen så gav jag mig iväg mot Centrum och mot T-banan. Och så åkte jag till S:t Eriksplan och gick till Filadelfiakyrkan där jag mötte upp med min storasyster utanför. Och sen gick vi in för att sjunga med Caroline af Ugglas, Heinz Liljedahl och dom cirka ettusen medlemmarna i "Kör för alla!".

Först satt vi i en timme och pratade och väntade på att det skulle börja.

Och sen så sjöng vi i en timme och en kvart.



I dag tränade vi på "Fields of Gold", "Bra Vibrationer", och "Live is Life". Här är en länk till ett inlägg där jag bloggade om alla låtar som vi ska sjunga under hösten.

Kom hem vid halvniotiden. Borzko var hemma då, och han satt och tittade på fotbollsmatchen mellan Sverige och Holland.

Han hade gjort ett stort glas med te till mig. Han vet ju att jag alltid fryser när jag kommer hem efter kören.



Satt sen med datorn i knäet resten av kvällen. Bloggade, läste bloggar, facebookade, läste nyheter, och lyssnade på musik.



Kommentarer
Postat av: Maria

Gulligt av honom :-) (Borzko)

2010-10-12 @ 21:35:51
Postat av: Viola Vamp

Jag reagerade också på den superfina soluppgången idag. Åkte bussen förbi Hökarängsbadet vid 06:47 och bara njöt. :)

2010-10-12 @ 22:34:22
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Ja, han är faktiskt himla gullig! :-D

2010-10-13 @ 15:29:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Ja, det var vackert! Mitt kort togs klockan 07:10. :-D

2010-10-13 @ 15:30:07
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0