En liten kommentar till inlägget om våra nya tatueringar.


Det kom en hel del kommentarer till mitt inlägg om våra nya tatueringar. (Här är en länk till det). Och även en hel del kommentarer på Facebook. Kände bara att jag ville skriva en litet svar till alla kommentarer.

Och det är riktiga tatueringar. Inte fejk, inga hotell- eller barstämplar, som några trodde.

Från början så var det Jenny som kom på att hon ville göra en Smiley på insidan av handleden. Så att den sitter så att man ser den när man skakar hand med någon.

Sen kom hon på idén att jag också skulle göra en, som en mamma-dotter-grej. Efter det så ville Jimmy också göra en. Och till slut så ville Borzko också vara med.

Det är min elfte, Borzkos fjärde, Jimmys fjärde, och Jennys första tatuering.

Smileysen kan ju symbolisera många olika saker. Till exempel att vi är en "Happy Family", och att vi har mycket fina relationer med varandra. Den kan få oss att känna att vi fyra alltid kommer att höra ihop, hela livet, oavsett vad som händer.

Den kan ju också vara ett minne från den här resan. Det är vår åttonde utlandsresa tillsammans, och förmodligen kanske det är den sista som vi åker tillsammans, bara vi fyra. Thailand kallas ju också ofta för "Leendets land", så det passar ju också bra.

Smileysen kan ju också vara en liten påminnelse om att alltid försöka att se allt från den ljusa sidan, och att alltid försöka att vara glad. Tror att vi alla fyra upplevs att vara rätt så glada allihopa, speciellt Jenny, men också Jimmy, och även jag och Borzko.

Jag är jätteglad över min nya lilla tatuering. Och stolt över att mina tre älskade har samma som jag. Lycklig över att Jenny kom med den trevliga idén.

Så jag bryr mig faktiskt inte vad andra tycker om vare sig själva motivet, var vi gjorde den, eller varför vi gjorde den. Jag, och resten av min familj, är stolta och glada! :-)



Kommentarer
Postat av: Majsan Ekberg

Helt rätt inställning!! Skit i vad alla andra tycker och gläds åt era små smileysar. Ha det uuunderbart=)) Kram Majsan

2011-02-28 @ 19:29:56
Postat av: Hannes

Ni missade att det är en symbol för narkotika en tatuerad smiley? :p trodde alla visste det haha.



Aja, man väljer själv vad man vill bli förknippad med :) Har för mig någon av systrarna Hilton har ett liknande motiv, var ju ett jävla liv i pressen då att denne syster pro-motade knark :)



2011-02-28 @ 19:34:04
Postat av: maria brandt

Jag tycker att det var jätte gulligt,folk är bara avundsjuka.Ha det så skönt i värmen

2011-02-28 @ 20:39:31
Postat av: Anonym

Tänkte också på knark connection tidigare med smileysen...försökte googla på det men hittade inget.

2011-02-28 @ 20:52:30
Postat av: Maria

Tyckte det var en jättegullig grej! :-) Folk tycks alltid ha åsikter om andras tatueringar, förstår inte riktigt varför...



Ni som skriver att det har anknytning till narkotika kanske tänker på 70-talets glada dagar... "Don't worry..." och ett gäng glada hippies? Oavsett vilket tror jag ingen kommer få för sig att familjen Kullin är knarkanhängare och därför tatuerat in smilies på handleden :-D



Hoppas ni har det underbart i Thailand! :-)

2011-03-01 @ 02:19:24
Postat av: Mimmi

Kanske en tankeställare vad en symbol kan betyda. Hoppas bara inte att de yngre i fam får nackdelar av det t ex på arbetsplatser.



Njut och ha det bra*!

2011-03-01 @ 06:18:33
Postat av: Anonym

Orka höra att ni klagar hela tiden?! Alla gör väl som dom själva vill. Håll era negativa åsikter för er själv!

2011-03-01 @ 08:12:27
Postat av: birgittha johansson

Hej! Strunta i alla negativa kommentarer, jag tycker att de är jättegulliga..och kanske jag vågar!



kram Birgittha

2011-03-01 @ 08:14:23
Postat av: Marianne

Oj, vad naiv jag måste vara. Jag såg det bara som glad symbol. Keep smiling.

2011-03-01 @ 09:26:16
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Tack snälla du! Gillar verkligen din kommentar! Kram! :-)

2011-03-01 @ 18:29:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Hannes: Jag visste visst att Smileys har varit förknippat med någon sorts knark/piller. Men man gör ju dom liknelser som man själv vill. För mig är en Smiley glädje, leende, och en figur som man jämt använder i sms, mms, på facebook, i bloggen, i mail, med mera. Jag bryr mig inte om vad andra förknippar det med. Det är upp till dom. Och systrarna Hilton bryr jag mig inte ett endaste dugg om.



2011-03-01 @ 18:32:17
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria Brandt: Tack så jättemycket! Jag håller nog lite med dig faktiskt! ;-D



Tack! Vi har det bäst! :-)

2011-03-01 @ 18:33:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Okej. Det är upp till dig, och andra. Vi tänker inte så.

2011-03-01 @ 18:34:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Tack! Jag håller helt med din kommentar! Och jag uppskattar den verkligen! Kram! :-D

2011-03-01 @ 18:35:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Nej, ingen tankeställare för oss. Och jag tror inte att någon kommer få något problem av den.

2011-03-01 @ 18:36:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym 2: Tack! Håller med dig! :-)

2011-03-01 @ 18:36:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha Johansson: Tack så mycket! Och samla mod nu! ;-)

2011-03-01 @ 18:37:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marianne: Helt rätt inställning! Bra med naiva människor! ;-D "Keep Smiling" :-)

2011-03-01 @ 18:37:54
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0