Fredagen den 18 februari 2011.


En helt vanlig dag på jobbet. Samma arbetsuppgifter som tidigare i veckan. Fulltalig arbetsstyrka var vi. Allt flöt på bara bra. Och ingenting speciellt hände.

Dagens lunchtallrik såg ut så här i dag.



Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, eftersom han hade sin veckans lediga dag i dag. Och även i dag så hade han fixat klart veckostädningen. (Däremot hade jag sagt till honom att inte köpa några tulpaner till mig i dag, på grund av stambytet/reliningen som börjar på måndag).

Nästan direkt när jag kom hem, så gick vi sen båda två till Centrum. Vi köpte med oss fyra stycken wienersemlor och en bukett tulpaner, och så gick vi hem till mina föräldrar för att fredagsfika.

Fin bukett från Torget.



Och en god wienersemla från Christenssons Konditori.



Vi satt sen alla fyra och fikade och pratade i ungefär en och en halv timme. Tyvärr så glömde jag att fotografera min mamma och pappa i dag.

Vi gick sen hem, och efter en stund så kom Jimmy hit direkt efter jobbet.

Och som så många gånger förr, så åt vi då pizza till middag, från Pizzeria Americana på vår gata.



Jag åt en Picasso.



Vi satt sen länge och fikade och pratade. Och så småningom sen så åkte Jimmy hem till sig i Fagersjö.

Borzko och jag satte oss sen uppe i vardagsrumssoffan. Jag satt och höll på med lite allt möjligt i datorn, och Borzko läste i sin bok.

Klockan åtta sen så satte vi igång teven och tittade på "Let's Dance". Och åt och drack en massa gott gjorde vi förstås också.



Det skulle ha funnits fem fotografier i det här inlägget... Men det verkar ha blivit någon fel på min kabel... För helt plötsligt så kan jag inte lägga in kort från min iPhone till datorn... :-(



Uppdaterat 2011-02-19, kl 11:15 - Med fem fotografier.

Det verkar inte vara kabeln som det är fel på. För i går fungerade inte heller mina två stycken USB-minnen, när jag prövade dom. Och trots omstart av datorn i går kväll, så fungerade varken kabeln eller minnena då heller. I morse hade datorn hängt sig, och jag var tvungen att starta om den igen, och efter det så funkade både kabeln och minnena. ;-/




Kommentarer
Postat av: Junitjej

Synd att du inte kunde ladda upp dina bilder!



Jag har chansen att bli Veckans blogg hos Lilija.com. Det skulle vara väldigt kul ifall du vill rösta på mig här:

http://www.lilija.com/finalisterna-i-veckans-blogg-v-07/#respond

Man kan rösta på mig en gång per dag. jag skulle bli väldigt glad för din röst! Rösta på Junitjej nu!

2011-02-18 @ 21:19:10
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, jag sitter här och är lite irriterad nu... Hoppas att jag (och/eller sonen) kan fixa det i morgon.



Ska kolla in tävlingen.

2011-02-18 @ 21:30:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: arto

Bim. Du borde verkligen se till att gatan utanför ert hos blir skottad. Skjutsade en kollega hem och fann gatan moddig. :)



Thailand låter kul. Söker själv en resa åt min 50-åriga sambo, men Thailand i april verkar onödigt dyrt - påsk som det är... Är kompis med Gela http://angela.muller.se/ och bor inte alltför långt ifrån dig. Önskar allt gott och trevlig resa.

2011-02-18 @ 22:20:54
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Arto: Haha! Ja, jag vet! Vår gata är värst i hela Farsta! Eller kanske hela Stockholm!?!



Ja, Thailand är dyrt när vi åker också, Sportlov då ju. Men man fyller ju när man fyller.. Inte så mycket att göra åt precis.



Jaså? Kompis till min allra äldsta cybervän alltså? Henne har jag "känt" ända sedan vi hängde på Lunarstorm! :-D



Tack ska du ha! Ha det bra du också!

2011-02-18 @ 22:40:14
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0