Lördagen den 12 februari 2011 - Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.


Lördagen började klockan halvåtta när min mobil larmade. Kände mig pigg och utsövd när jag vaknade. Jag var jättetrött i gårkväll och somnade redan vid halvtolvtiden. Så det blev hela åtta timmars sömn i natt.

Borzko hade gått upp klockan halvsju och åkt iväg för att jobba extra i dag.

Jag duschade och gjorde mig i ordning. Sen blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.

Sen höll jag på och plockade och fixade med lite diverse hushållsbestyr här hemma. Satt lite med datorn också. Bokade bland annat biljetter till "Killer Queen" i Annexet i Globen, i oktober. Betalade några räkningar också.

Klockan tio så lyssnade jag på "Melodikrysset".



När det sen var slut så klädde jag på mig och gick ut.



I dag så gick jag för en gång skull inte ner mot sjön Magelungen. Utan jag gick lite runt omkring på andra platser i Farsta.

Bland annat i den lilla parken där det alltid sitter stickade små konstverk runt lyktstolpar och träd.



Det var underbart skönt där det var sol och lä. Då kände man riktigt hur solen värmde kinderna. Men där det var skuggigt och blåsigt så var det inte lika skönt. Då bet kölden i kinderna.

Mycket vackert är det ute nu i alla fall, med all ny fin vit snö. Här är fyra fotografier till från promenaden.



När jag kom tillbaka hem igen, efter min promenad, så höll dom på och skottade taken på våra hus. Tycker inte om att dom aldrig har livlinor... :-/



Lite lätt lunch, och ett stort glas kaffe, blev det när jag kom hem igen.

Höll sen återigen på med lite diverse hushållsbestyr här hemma.

Varvade med datorstunder. Bland annat så bloggade jag fem inlägg. Och snart så kommer ett sjätte inlägg, det här. ;-)

Valde ut en ny recensionsbok som jag snart ska börja att läsa i också.



Borzko beräknar att vara hemma från jobbet vid fyratiden i dag.



Kommentarer
Postat av: Birgittha Johansson

Hej Bim! Vad mycket snö ni har fått! Här i Småland har vi bara fått lite pudersnö och det är skönt för nu får vintern gärna vara över, men du lämnar ju snart Sverige och flyger till betydligt varmare nejder, vi åker till Lanzarote i början på april och det ska bli jätteskönt!

önskar en trevlig lördagskväll, ska ni titta på melodifestivalen?

Kram Birgittha i Småland!

2011-02-12 @ 15:14:46
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha Johansson: Ja, vi har väldigt mycket snö här. Tyvärr...



Men det är ju bara två veckor kvar nu! Så underbart!



Lanzarote i april låter ju inte helt fel det heller! ;-)



Ja, vi ska titta på Melodifestivalen. Jag älskar alla musikunderhållningsprogram.



Ha en skön kväll du också! Kram!

2011-02-12 @ 15:43:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

visst är det vackert med den vita snön.



Ta upp med brf styrelsen ang livlinelösa takskottare för det är ju styrelsen som är vald av er som bor i huset som köper in tjänster och det är ni medlemare som via er avgift betalar snöskottarna.

2011-02-13 @ 13:15:16
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, nu är det väldigt vackert igen, när det finns ny, fin, vit snö.



Ja, man kanske borde göra det. Tycker att det är hemskt.

2011-02-13 @ 13:23:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lisa

Väldigt bra bok du läser nu. Speciellt du som älskar Stockholm.

2011-02-13 @ 13:33:13
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lisa: Ja, den är mycket bra! Vet inte varför, men jag trodde faktiskt inte att den skulle vara så bra! Och den har verkligen fantastiska Stockholms-skildringar! :-D

2011-02-13 @ 13:37:19
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0