Melodifestivalen 2011 - Deltävling 1 - Luleå.



Jaha, då har Melodifestivalen 2011 satt igång! Jag älskar ju nästan alla musikunderhållningsprogram, och det är inget undantag med det här. Jag älskar ju musik, och blir glad av musikprogram. Det kanske egentligen inte är direkt min sorts musik i Melodifestivalen, men det gör ingenting. Det är glad och enkel musik, och bra underhållning.

Jag tycker faktiskt att alla åtta låtarna var helt okej i den första deltävlingen. Det var ingen låt som var sådär pinsamt dålig, som det kan vara ibland. Men det var inte heller någon som var superbra. Så mig spelade det inte så stor roll vilka som som skulle gå vidare och vilka som skulle åka ut.



Här kommer några åsikter om låtarna:

Dilba - "Try Again"
Rätt så skön och cool låt, och Dilba har en bra röst. Värd bättre än sistaplatsen tycker jag.

Swingfly - "Me And My Drum"
När jag hörde den så tyckte jag det var en blandning av låtarna "Little Drummer Boy" och "Hey Boy". Men låten är bra, och var helt klart värd en Globen-plats.

Jenny Silver - "Something In Your Eyes"

Kvällens enda riktigt klassiska schlagerlåt.

Jonas Matsson - "On My Own"
Enkel och lättsam liten poplåt.

Le Kid - "Oh My God"
Rolig liten låt, men för mig var det nog ändå kvällens sämsta låt.

Rasmus Viberg - "Social Butterfly"
Skön låt med skönt komp.

Pernilla Andersson - "Desperados"
Egentligen ingen Melodifestivallåt. Men jag tyckte mycket om låten ändå. Enda låten på svenska, och den låt som var mest annorlunda. Och som någon skrev: "Pernilla Andersson är en kvinnlig Lasse Winnerbäck". Hon hade gjort både text och musik själv, och det är ju ett plus. Och är man gift med Dregen så är man ju liksom aldrig fel! ;-D

Danny - "In The Club"
Riktigt skön och medryckande låt som helt klart var värt den första finalplatsen.



Programledarna var väl helt okej. Öppningsnumret, med sång och dans, med dom var bra, och dom skötte väl även pratet bra tyckte jag.

Gästartisten Nanne Grönwall var som vanligt mycket bra.

"Intervjuerna" med deltagarna tyckte jag inte var speciellt roliga... Inte min typ av humor.

Och inte heller inslaget med "Hurricane" (Peter Stormare) var speciellt kul.



Skulle vara jätteroligt att få höra lite åsikter av er läsare nu! ;-D




Kommentarer
Postat av: Maria J

Jaha, är det hon som är gift med Dregen?! Han gillar jag, är alltid himla sympatisk i intervjuer. Har en förkärlek för killar med tuff yta och mjukt inre ;-)

I övrigt tycker jag nästan identiskt med dig om bidragen. Men till skillnad från dig tyckte jag att "förhören" med artisterna var ganska underhållande.

2011-02-06 @ 13:42:38
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria J: Ja, jag tycker också mycket om Dregen! Han är så snygg och cool, och verkar vara så snäll och sympatisk. Håller verkligen med dig om "tuff yta och mjukt inre"! Så är det väl ofta med rock- och hårdrocks-killar! ;-D

2011-02-06 @ 13:58:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bert

Hej där. Ni missar väl inte Bert Karlssons blogg!?

http://nyheter24.se/blogg/bert-karlsson

2011-02-10 @ 15:47:25
URL: http://nyheter24.se/blogg/bert-karlsson
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Bert: Tack för länken! :-D

2011-02-10 @ 18:35:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0