Onsdagen den 23 februari 2011.


Min mobil larmade klockan halvfem i morse, hos Jimmy i Fagersjö. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning, och sen gick jag ut till bilen vid strax efter halvsex. Sopade bort snön, och skrapade rutorna, och förbannade kylan... Minus tjugotvå grader här i morse...

Min arbetsdag började med jobb i skalen i en timme. Sen efter vårt morgonfika så "dukade" jag, alltså förberedde allting inför lunchserveringen, i våra tre matsalar.

Sen jobbade jag som försteman i stora matsalen.

Vi serverade hamburgare med bröd i dag. En hel del olika tillbehör hade vi också, och även potatismos för dom som ville ha.

Så här såg min lunchtallrik ut i dag.



Vår snälla och trevliga praktikant bjöd på hembakta bullar till kaffet i dag.

Jag åt två stycken.



Åkte till Farsta Centrum direkt efter jobbet. Gick först till Solakuten för att sola. Det blev en halvtimme även i dag, och det var min tionde gång.



Gick sen till Clas Ohlson i ett ärende till en kollega. Efter det var jag på SpecSavers och köpte glasögonrengöringsvätska. Ett besök på Apoteket blev det sen, där jag handlade för nästan sjuhundra kronor... Nästan allt var sånt som jag behöver ha mig på resan. Slutligen så gick jag och handlade en ny sorts chokladkaka som jag ville testa. (Smaktestet bloggar jag senare i kväll, eller i morgon).

När jag var färdig så åkte jag sen hem till mitt tillfälliga boende hemma hos Jimmy i Fagersjö. Delade min tid mellan datorn och boken.

Jimmy kom hem från jobbet vid halvsextiden. Då åt vi middag tillsammans. Och det blev hamburgare även till middag. En grekisk hamburgermeny från Hamburgarprinsen. (Hamburgaren är med tzatziki, svarta oliver, fetaost, och rödlök! Otroligt god!)



Efter middagen så satte jag mig med datorn och boken. Jimmy satte sig framför sin dator.

Här är mitt boende för tillfället: ;-D





Vid åttatiden så ska vi åka en sväng hem till Farsta. Jag ska hämta några saker, kolla posten, se vad dom har gjort där hemma, och träffa Borzko en stund. Sen åker jag tillbaka hit till Fagersjö igen.




Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilken tur att Jimmy köpte en så stor och bra soffa! :-)

2011-02-23 @ 19:24:04
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Ahnna

Jag har också börjat sola nu. Min kropp skriker efter sol och värme. Men jag hoppas våren kommer snart, har byt jobb och har ingen semester att ta ut eller längta efter. Njut nu när du kommer till solen. Kram Ahnna

p.s har sola i dag också.

2011-02-23 @ 19:26:34
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jättebra! Och den är skön att sova i! ;-D

2011-02-23 @ 19:35:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Ja, det är så skönt att sola! Det är nog inte så bra egentligen... Men liiiite måste man ju få unna sig ibland! ;-D Vad roligt att du har fått ett nytt jobb! Grattis! Vad är det för jobb? Kram! :-)

2011-02-23 @ 19:37:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Majsan Ekberg

Ville bara passa på att önska dej en riktigt trevlig resa och så har jag räknat ut att det är läge att säga GRATTIS på födelsedagen oxå!!!! Ha det UNDERBART =))

2011-02-23 @ 20:24:13
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Tack så jättejättemycket! :-D Kram! :-)

2011-02-23 @ 20:36:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jojo

Oh så gott det såg ut med Grekiska hamburgaren :) Mums mums

2011-02-23 @ 20:44:25
URL: http://jojoaug.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jojo: Ja, den är mycket, mycket god! :-D

2011-02-23 @ 20:48:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Erik

Verkar ju ta sig med stamrenoveringen :) Hur såg det ut nu? Såg bilderna när dem slipat rent rören (tror jag iaf), det såg ut som hos mig... Frågan är vad nästa steg är?

2011-02-24 @ 09:46:42
Postat av: Birgittha Johansson

Hej Bim! Önskar er en riktigt trevlig resa till underbara Thailand, njut av sol och värme, tänk tanken att borra ner fötterna i den varma sköna sanden! Passar också på att önska Grattis i förskott

Kram Birgittha i småland

2011-02-24 @ 11:15:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Erik: Det har fortfarande inte hänt något mer hemma. Det ser ut precis som på bilderna från tidigare i veckan. Jag tror att rören står och torkar nu.

2011-02-24 @ 18:38:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha Johansson: Tack snälla, rara du! Jag ska njuta mycket, mycket! Kram! :-D

2011-02-24 @ 18:39:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Erik

Hmm konstigt. De som var hos borstade i någon grå plastsmörja redan andra dagen, sen kom dem och gjorde samma sak igen dagen efter och på torsdagen var dem klara... Verkar finnas många sätt att stamrenovera på. Rapportera gärna mera, det är himla intressant :)



PS Ha det så gott i Thailand!

2011-02-25 @ 14:02:58
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Erik: Ja, jag vet ju inte egentligen om dom kanske har gjort något inuti. Men jag ser inte det i alla fall.



Jag kan ju inte rapportera något mer, för vi åker ju i morgon. Och sen borde det vara klart när vi kommer hem igen.



Tack ska du ha! :-D

2011-02-25 @ 18:05:26
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0