Söndagen den 13 februari 2011.


Även i morse så larmade min mobil klockan halvåtta. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Ett stort glas kaffe och nyhetsläsning i datorn blev det sen.

Borzkos mobil larmade klockan halvnio, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr så blev det frukost, fika, och en pratstund.

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna.

Jag höll först på och fixade med lite allt möjligt här hemma en stund. Och sen vid strax efter tio så gick jag iväg till Centrum.

Först så fick Solakuten ett besök.



Det var min sjätte solning, och i dag så solade jag en hel halvtimme.

Efter det så gick jag in i Centrum, för att köpa en Alla Hjärtans Dag-present till Borzko.



Det blev ytterligare en nalle till hans samling som han har i sin lastbil. Han har ett helt gäng med olika nallar där som han har fått av mig genom åren.

Sen gick jag hem. Och så småningom kom även Borzko hem från gymmet. Lite lätt lunch, en fika, och en pratstund blev det då.

Borzko åkte sen iväg för att hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb.

Jag höll på och fixade och grejade med lite allt möjligt här hemma.

Bland annat så skrev jag ut texter till vårterminens låtar i "Kör för alla!", så jag kan ha med mig på tisdag.

Läste i min bok också, "Högre än alla himlar" av Louise Boije af Gennäs.

Vid ettiden så kom solen fram här i Farsta. Hela morgon och förmiddagen och fram till klockan ett, så hade det varit molnigt, och då kände jag inte för att gå någon promenad. Funderade på om jag skulle gå ut då vid ettiden när solen kom, men då kände jag inte längre för det. Det fick räcka med gårdagens promenad.

Borzko kom hem igen från sitt lastbilshämtande, och då satte han sig också och läste i sin bok.

Sen vid strax före tre så åkte vi båda iväg i bilen. Borzko skulle hem till sin mamma i Hallunda på sitt vanliga söndagsbesök, och på vägen dit så släppte han av mig hemma hos Jimmy i Fagersjö.

Jimmy hjälpte mig, som vanligt, med lite saker i datorn och i iPhonen. Vi förbeställde också taxfree till både utresan till Thailand och till hemresan.

Jimmy hade även tvättstugan mellan fyra och sju, och jag sällskapade då med honom.

Vi tog även bilen ner till "Hamburgarprinsen" och köpte middag.



Jag åt en grekisk burgare med fetaost, tzatziki, rödlök, och oliver. Det var nog den godaste hamburgare som jag har ätit någon gång tror jag!



Fikade gjorde vi förstås också. Och sen satt vi båda två med våra datorer, mellan promenaderna till tvättstugan.

Jimmy spelade ett datorspel. Och jag satt och höll på med lite allt möjligt i datorn.





Nu kommer jag att vara kvar här hos Jimmy i Fagersjö, fram till ungefär halvåtta. Då kommer Borzko och hämtar upp mig på vägen hem från sin mamma.

Sen åker vi hem och tittar på "Solsidan" och "Time Out".




Kommentarer
Postat av: junitjej

Vilken söt nalle!!

Har du något förslag på vad jag kan överraska min man med imorgon?

2011-02-13 @ 19:25:26
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, den är söt! Den kommer att passa in bra i hans nallesamling i lastbilen!



Nalle, bok, skiva, blommor, tröja, biocheckar, trisslotter, restaurangbesök, presentkort, ja, det finns väl hur mycket som helst att överraska med!

2011-02-13 @ 19:41:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0