Torsdagen den 24 februari 2011.


I morse var det så där fruktansvärt kallt igen... Minus tjugotre grader... Och det var sån där hemsk is på bilen som knappt gick att få bort...



Arbetsdagen blev för mig rätt lik den som var i går. Först en stund i skalen med förberedande av grönsakerna. Sen "dukning" av matsalarna. Och slutligen jobb som försteman i stora matsalen.

Vi serverade fiskpanetter, kokt potatis, och filsås i dag.

Så här såg min lunchtallrik ut i dag.



Lagom till eftermiddagsfikat kom en före detta kollega och hälsade på. Kul att träffa henne igen. Och snällt nog så hade hon en tårta med sig till oss också.



Efter jobbet så åkte jag direkt till Farsta Centrum. Jag hade tid hos min frisör, Michaela, hos Plainer Hair Shop.

Jag blekte massor med ljusa slingor, jag klippte håret kort, jag färgade ögonfransar och ögonbryn, och jag köpte en stylingprodukt. Två och en halv timme tog det. Och femtonhundra kronor kostade det.

Så här tjusig var jag när jag satt där.



Kaffe och kakor fick jag också där.



När jag var färdig där så åkte jag en sväng hem till Farsta. Jag mötte upp med Jenny och Mattias där, för Jenny skulle kolla lite grejer inför sin packning till vår resa. Jag kollade posten också. Vi var bara där i ungefär en kvart. Sen åkte Jenny och Mattias hem till Mattias i Högdalen. Och jag åkte hem till Jimmy i Fagersjö.

Vi åt middag och vi tog en fika. Sen så satt både Jimmy och jag vid våra datorer en stund.

Klockan sju sen så hade Jimmy tvättstugan. Jag hjälpte då honom med det. Och vi gick även bort med en massa flaskor och kartonger till återvinningen.

Godissugna blev vi också mellan promenaderna till tvättstugan. Så vi åkte iväg och handlade oss lite godis.



Nu blir det mest bokläsning resten av kvällen, och lite varvande med datorstunder.



Två (2!) dygn kvar tills vi åker till Thailand! :-D

En (1!) arbetsdag kvar, sen jobbar jag inte på sjutton dagar! :-)

Wiieee!!!! ;-) ;-D




Kommentarer
Postat av: Snurran

Åh, vad gott godiset såg ut! :-P

2011-02-24 @ 21:01:20
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Anonym

Ska Mattias med er till Thailand? Är sååå avundsjuk på er:) ha en trevlig resa och en trevlig semester med familjen!

2011-02-24 @ 21:04:20
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är det också! ;-D

2011-02-24 @ 21:09:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Nej, Mattias ska inte med oss. Vi bokade resan förra våren, och Jenny och Mattias träffades på sommaren.

Tack! Det ska bli super! :-D

2011-02-24 @ 21:10:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mia

Ni får ha det toppen skönt, vilket jag vet att ni kommer att få. Den goda maten, människorna, värmen & bara få ha semester är underbart. Ha det gott & hälsa familjen. Längtar själv tillbaka, skulle kunna åka i morgon igen...



Kram

2011-02-24 @ 21:14:53
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mia: Ja, jag har längtat dit i fem år nu, sen vi var där förra gången. Det är ett underbart land, med underbara människor. Och tänk att få rå om båda ungarna dygnet runt i två hela veckor! ;-D Kram!

2011-02-24 @ 21:20:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mia

Åååh vad kul att åka utomlands! :) Jag blir glad när jag läser om det, hur mycket du längtar dit. :) Det skulle jag också göra. :D



Kommer du blogga någonting därifrån eller är det bloggpaus tills du är i sverige igen? :)

2011-02-25 @ 09:26:57
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: Birgittha Johansson

Hej Bim! Har samma fråga som Mia kommer du att blogga något under resan, eller uppdaterar du allt när ni har kommit hem till Sverige igen?

Ha det nu gott och sola för mig också!

Kram Birgittha

2011-02-25 @ 09:49:25
Postat av: Nilla

Önskar er en jätte härlig resa, och jag är såå avundsjuk att ni ska åka till vårt paradis :)

Jag hoppas att vi kommer iväg i november, annars blir det i januari nästa år.

Ha det jättebra och ta hand om dig och familjen.

Kram!!!

2011-02-25 @ 13:39:16
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mia: Ja, det ska blir så fantastiskt underbart! :-D



Jag vet inte hur det blir med bloggandet (och facebookandet). Det beror helt på hur Internet funkar på hotellet. Och vad jag känner för när jag är där. Jag kanske uppdaterar varje dag. Eller ingenting alls. Eller någonting mittemellan.



2011-02-25 @ 18:08:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha Johansson: Se svaret ovanför!



Och tack så mycket! Kram! :-D

2011-02-25 @ 18:08:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Tack så jättemycket! Det ska bli så otroligt skönt! Kram! :-D

2011-02-25 @ 18:09:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Katarina

Lägg på en gammal dagstidning på framrutan så slipper du isen.. Jag har för mig att det funkar i alla fall. Ha en underbar semester!!



Katarina

2011-02-25 @ 19:49:12
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Katarina: Ja, det kanske man skulle testa. Tack för tipset.



Tack så mycket! Jag ska försöka att ha det bäst! :-D

2011-02-25 @ 19:56:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: camilla

ett tips till isiga rutor - det finns en spray att köpa på mackar, som smälter isen på några sekunder. bara att använda vindrutetorkarna så är det borta sedan , funkar även bra mot imma, då sprayar du det på insidan och det immar inte mer.. bara att torka av med en handduk. himla skönt att slippa skrapa!

2011-02-25 @ 20:29:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Okej! Det låter ju bra! Har aldrig hört talas om det! Det ska jag kolla upp! Tack för tipset! :-D

2011-02-25 @ 20:36:54
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0