Fredagen den 17 juni 2011.


I morse så gick jag upp klockan halvfem, trots att jag var ledig. Men jag hade blivit erbjuden att få åka lastbil med Jimmy i dag, och det ville jag ju självklart!

Jimmy kom och hämtade upp mig vid sextiden, och då hade han redan jobbat i en timme.

Sen åkte jag med honom mellan sex på morgonen, till ungefär fyra på eftermiddagen. Jättemysigt att få vara med honom i lastbilen hela dagen.

Här är arton bilder från dagen:

På väg på Nynäsvägen.



Stavsnäs Vinterhamn.



Båtarna som ska fortsätta transporten av burarna som Jimmy levererade. Dom skulle vidare till Nämdö och Ingmarsö.



Liiiite sol var det på morgonen och förmiddagen.



Här är vi på Ica Djurö.



Fin utsikt från bron.



Frukost / Lunch på McDonalds Värmdö.



Jag fotograferar mig själv i dom stora backspeglarna.



Jimmy lastar ett nytt lass på Bring i Jordbro Industriområde. Och regnet det bara öser ner...



En tankbil välte på E4:an nära Västberga. Här är en polis på en fyrhjuling som dirigerar om trafiken.



En ambulanshelikopter tog hand om chauffören som skadades vid olyckan.



Det blev totalt kaos i trafiken sen i ett par timmar...



Vi fick köra en stor omväg.



Förarhytten trycktes in i en stolpe när tankbilen välte.



Här står Jimmy och lastar av vid Ica i Axelsberg.



Instrumentbrädan i Jimmys lastbil.



Ica Bomben i Hökarängen fick några burar med varor.



Jimmy.



När vi kom hem, vid halvfemtiden, så hämtade vi upp Borzko hemma först, och sen så åkte vi alla tre hem till mina föräldrar.

Dom hade haft en tekniker från Telia där under dagen. Två timmar hade han varit där och hållit på med deras digitalteveproblem. Tydligen så var det något fel på en switch eller nåt nere i källaren...

Vi hjälpte sen mamma och pappa med att visa hur allting fungerade med nya digitalboxen, och vi kopplade in deras vhs-dvd-spelare. Satte upp en liten hylla i hallen gjorde vi också, där modemet och den trådlösa sändaren ska stå.

När vi var klara så åkte vi hem, och Jimmy följde med oss hem. Pizza åt vi sen till middag, och sen satt vi och fikade och pratade.

Jimmy var kvar ända till halvtiotiden, och då åkte han hem till sig i Fagersjö.

Borzko och jag satte då igång en dvd-film. Det blev filmen "Limitless".

Filmen var slut vid halvtolvtiden, och då satte sig Borzko och läste i sin bok, och jag satte mig med datorn en stund.


Kommentarer
Postat av: Ahnna

Spännade och roligt att kunna vara med en hel dag när barnen jobbar. Min Emil är ju på bilprovningen tror inte man kan vara med en hela dag där, men Johannes kör ju lastbil, hade tänkt åka med honom innan han byte men hann inte. Nu kör han timmerbil.Kram Ahnna

2011-06-18 @ 09:47:16
Postat av: Snurran

Haha, coolt med polis-fyrhjuling, det visste jag inte att de har :-D

2011-06-18 @ 09:54:34
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Ja, det är jättemysigt att få vara med sådär! Åkte ju lastbil med Jimmy förra sommaren också, när han körde kranbil åt en brädgård. :-D

2011-06-18 @ 15:18:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag hade aldrig heller sett det förut! Riktigt coolt faktiskt! :-D

2011-06-18 @ 15:19:39
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0