Lördagen den 18 juni 2011.


Efter att både Borzko och jag var klara med våra morgonbestyr, så åkte vi iväg vid kvart över nio.

Först åkte vi till Högdalen, där vi mötte upp med Jenny. Vi lämnade lite saker som hon skulle ha, och sen så följde hon med oss i bilen.

Vi skjutsade henne till hennes jobb, på McDonalds i Västberga, för hon skulle börja att jobba klockan tio.

Sen åkte Borzko och jag vidare till IKEA i Kungens Kurva.

Vad vi handlade, det har jag redan bloggat om tidigare i dag. Nästan sextusen handlade vi för i dag.

Vi var också en hel timme på BILLY-avdelningen. Räknade, mätte, planerade, och diskuterade fram till vad vi ska ha i form av hyllor, överhyllor, och dörrar, till bokhyllor och garderober. Nästan elvatusen kommer allt att kosta. Så nu vet vi vad vi ska ha, då är det bara att plocka ihop allt när vi sen ska köpa det, men då måste vi ha lastbil.

Tittade också på en tavla till vardagsrummet. Vi funderar på att köpa en av IKEA:s jättestora tavlor, som är 200 cm x 140 cm, och ha på väggen där soffan står.

Jimmy har ju en av dom. (Titta på den via den här länken, tavlan är längst ner i inlägget.)

Och vi kommer kanske att köpa den här.



Här är en länk till dom fem tavlorna som finns i serien Premiär. Alla är 200 x 140 cm, och alla kostar 1.495:-.

När vi kom hem, så släppte bara Borzko av mig, och sen så åkte han hem till Jimmy och hämtade upp honom.

Efter att vi sen hade packat ur alla grejer i bilen, så hjälpte Jimmy oss med ett par saker. Mig med en sak i datorn, och Borzko med en sak i källaren.

En fika och en pratstund blev det sen.

Och sen vid halvtretiden så gick både Borzko och Jimmy iväg till tunnelbanan.

Jimmy skulle in till stan och möta upp med en kompis.

Och Borzko skulle till Söderstadion för att möta upp med några kompisar, och sen först äta en pizza och dricka ett par öl, och sen titta på när Hammarby spelar fotboll.

Jag höll på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här på eftermiddagen. Och jag satt lite med datorn också.



Nu är klockan snart fem, och jag ska äta lite middag. Efter det så ska jag välja ut en ny recensionsbok att läsa i, jag har elva stycken att välja bland. Kanske att jag sätter mig på balkongen en stund, för det är faktiskt sol nu. Senare i kväll så ska jag se på sista omgången av "Kvällen är din". Och efter det så ska jag nog titta på en dvd-film.


Kommentarer
Postat av: Snurran

fin tavla med mycket sommarkänsla - skönt att ha året om! :-) Ha en skön kväll!

2011-06-18 @ 17:52:38
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, tavlan är jättefin. Men vi har inte riktigt bestämt oss för den än. Vi ska vänta tills vi har flyttat och möblerat.



Ha en skön kväll du också! :-D



2011-06-18 @ 17:57:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Ikea har mycket fint!



Det skulle vara kul att få din åsikt här: http://junitjejen.se/sommarlasning-3/#comments

2011-06-18 @ 18:35:58
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, vi handlar nästan allt till vår lägenhet på IKEA.



Okej! Jag ska kolla in din länk! :-D

2011-06-18 @ 18:39:20
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0