Onsdagen den 29 juni 2011.


I morse så larmade mobilen redan klockan halvfem. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen klockan sex så kom Jimmy och hans kompis Kristian hit i Jimmys bil. Dom parkerade den här, och sen åkte vi alla tre iväg i min bil.

Vi åkte mot Skavsta, eftersom Jimmy och Kristian skulle till London i fem dagar. Vid Moraberg, vid Södertälje, stannade vi till på en McDonalds, och så åt vi frukost.



Vid halvåttatiden var vi framme, jag släppte av dom, och sen åkte jag hem mot Stockholm igen.

Kom hem vid niotiden. Gick då bara in och packade min badväska, och så åkte jag iväg till Farstastrandsbadet.

Kom dit vid halvtiotiden, och då var det redan tjugotre grader varmt i skuggan.



Lyssnade lite på min ljudbok, och läste lite i min pappersbok.

Vid halvelvatiden kom min Pappa dit. Tyvärr inte Mamma, eftersom hon inte mådde så bra i dag. Pappa blev kvar i ungefär två timmar. Vi fikade och vi pratade.

När Pappa gick hem, vid halvettiden, så blev jag kvar i ungefär en timme till. Läste igen och lyssnade igen.

Sen vid halvtvåtiden, efter fyra timmar i solen, så åkte jag därifrån.

Åkte direkt därifrån till Jennys jobb på McDonalds i Västberga, och så hämtade jag upp henne där.

Vi åkte hem till henne i Högdalen. Först så tog vi en liten promenad med Thore. Sen lämnade vi in honom, och så gick vi och handlade på Ica.

Hem igen sen till Thore. (Mattias var på jobbet).



Vi fikade och åt lite mackor, och satt och pratade.

Jenny gjorde tricks med Thore.

"Sitt vackert"!



"Give me five"!



Vid halvfemtiden sen så åkte jag hem till mig i Farsta. Höll först på med lite diverse hushållsbestyr när jag kom hem. Under tiden så lyssnade jag på dagens Sommarpratare i podradion.

Sen så satte jag mig ute på balkongen med boken och datorn och njöt av den fantastiska eftermiddagen och kvällen.

Borzko jobbade sent i dag, och kom hem från jobbet vid niotiden.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Är din mamma sjuk eller så?

2011-06-29 @ 21:36:37
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Åsa: Nej, egentligen inte. Ingenting som dom har hittat i alla fall. Men hon mår ofta inte bra nu för tiden. Är väldigt trött, känner sig yr ibland, och orkeslös. Lite deprimerad också. Hon har gått på massa undersökningar, men har väl inga direkta fel. Mer än att hon börjar bli gammal... Fast pappa är ju i och för sig fem år äldre, och är pigg som sjutton!

2011-06-29 @ 21:41:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Lång dag! :-)Jag har försökt få Baloo att sitta vackert, men jag tror han har för lång rygg för han klarar inte av det :-)

2011-06-29 @ 23:01:09
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, vissa dagar är långa och andra är korta! ;-D Men visst är det så att vissa dagar hinner och gör man knappt ett endaste dugg. Och andra dagar gör och hinner man hur mycket som helst!



Ja, jag kan absolut ingenting om hundar, så jag vet inte om det beror på ryggen. Kan han andra saker då? Thore kan sitta vackert, high five, puss, rulla runt, spela död, och kanske nånting mer.

2011-06-29 @ 23:08:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hoppas din mamma mår bättre snart ♥

2011-06-30 @ 12:19:57
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Tack för din omtanke! Hon mådde liiiite bättre redan i dag! Och kom ner till badet och fikade en stund! :-D <3

2011-06-30 @ 14:18:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo jag såg det på facebook, härligt att höra :-)

2011-06-30 @ 16:04:38
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, det är lite upp och ner med Mamma nuförtiden. Och jag tror nog att det kommer att fortsätta att vara så.

2011-06-30 @ 16:09:20
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0