Tisdagen den 7 juni 2011.


I dag var det en lugn dag på jobbet, för årskurserna sex till och med nio var ute på utflykter och åt inte lunch i skolan.

Jag var först en timme i skalen och fixade med grönsakerna. Sen så "dukade" jag, alltså fixade i ordning matsalarna inför lunchserveringen. Och slutligen så jobbade jag som försteman i stora matsalen.

Vi serverade kycklingwok i dag. Och vår salladsbuffé.



Åkte sen hem direkt efter jobbet. Stod först och pratade med min granne en lång stund. Efter det så gick jag in och ringde några samtal, och fixade med lite grejer. Gick sen ut för att gå till Centrum. Stod först då återigen och pratade med min granne en stund. Gick sen till Centrum och handlade matvaror på Hemköp.

När jag kom hem sen så varvade jag hushållsbestyr med balkongsittning. Och så fortsatte resten av eftermiddagen och kvällen.

Vid sjutiden så kom Borzko hem från jobbet. Middag, fika, och en pratstund blev det då. Dusch och iordninggörande blev det sen för Borzko.

Borzko satte sig sen i vardagsrummet och tittade på fotbollsmatchen mellan Sverige och Finland.

Själv så satt jag kvar ute på balkongen. Först i solsken, sen i skugga efter att solen försvann bakom huset framför. Och sen, när jag tyckte det blev lite väl svalt, så drog jag igen inglasningen.

Och jag lär nog sitta här och läsa i min bok till framåt tio-halvelva-tiden. Det gäller att ta vara på dom ljusa och fina juni-kvällarna. :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0