Måndagen den 7 mars 2011.


Jag har ju redan bloggat lite om i går, måndagen den 7 mars, min 50-årsdag, i DET HÄR inlägget, och DET HÄR inlägget.


Men nu kommer lite mer text och lite mer bilder.


Min födelsedag började med att min älskade familj sjöng för mig, och överlämnade tjugo långskaftade röda rosor och ett litet fint paket.



I paket låg det något som jag har önskat mig en tid, och kanske hade tänkt mig att köpa. Ett jättefint halsband med tre berlocker från Thomas Sabo.



Läs mer om halsbandet i inlägget som jag bloggade i går. Om vad berlockerna kommer att symbolisera för mig.


Efter frukost så åkte vi iväg på överraskningsbåtutflykten som familjen hade bokat.


Klockan åtta kom dom och hämtade upp oss med buss, körde oss till piren, och sen åkte vi iväg i speedboat.



Först åkte vi till ”James Bond Island” (Khao Phing Kan) för att se den fina kalkstensön där scener i filmen ”Mannen med den gyllene pistolen” spelades in.



Sen åkte vi till en annan ö, där det finns en muslimsk by, i hus som är byggda på pålar.



Efter det så åkte vi till en tredje ö, där vi fick gå ombord på en större båt för att äta lunch. En mycket god liten buffé fick vi.



När vi hade ätit så fick vi åka ut på en kanottur. Vi satt två stycken turister i varje kanot tillsammans med en thailändsk paddlare. Det blev en jättemysig tur, och vi åkte in i flera kalkstensgrottor. Vissa var så låga i tak så vi fick lägga oss ner i kanoterna. Tyvärr så tog vi inte med våra kameror på den turen, eftersom vi var rädda för att dom skulle få vatten på sig. Så det blev inga bilder från den härliga turen.



Vi åkte sen till den sista ön där vi stannade på en jättefin sandstrand för sol och bad.



Och slutligen så åkte vi till Phuket och piren igen.



Dom här fina ”rosorna” gjorde våra thailändska paddlare av någon sorts vissna blad.



Bussen körde oss sen hem till hotellet igen, och vi kom hem vid femtiden, nio timmar efter att vi blev upphämtade.


Efter att vi sen hade gjort oss i ordning, så tog vi en ”Tuk-Tuk” ner på stan. Familjen hade bokat bord på en lite finare restaurang mot vad vi vanligtvis brukar äta på.



Jag åt fem olika smakprov på thailändska rätter.



Och till efterrätt så åt jag en thailändsk specialitet med ris, kokosmjölk och mango.



Efter att vi hade ätit så gick vi mot Bangla Road. Tittade lite på allt folkliv där som vanligt.



Sen gick vi till ”Margarita” för att lyssna på det mycket bra coverrockbandet. I går kväll var det en annan manlig sångare än i förrgår, och den ”nya” var ännu bättre.



Satt där i ungefär två och en halv timme och lyssnade på den mycket bra musiken.


Sen promenerade vi hemåt i den sköna natten. En glass på vägen hem blev det också.



Fotade lite vid hotellet också. Den fina skylten utanför hotellet, och hotellets andehus.


 

Och när vi kom hem var klockan över tolv, och min födelsedag var slut. För mig var det en helt perfekt födelsedag. Umgänge med mina tre älskade från halvsju på morgonen tills dagen var slut. Mysig båtutflykt. God middag. Och sen avslutning med skön rockmusik. Och så den jättefina presenten. Det kunde inte ha varit bättre.


TACK ÄLSKADE FAMILJ FÖR EN UNDERBAR FÖDELSEDAG!

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Det låter verkligen som en perfekt och minnesvärd dag! Tack för alla fina foton! :-)

2011-03-08 @ 15:10:28
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: annebelle

Det ser ut som en fulländad födelsedag!

2011-03-08 @ 17:20:24
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vilken superdag du fick :)

Njut nu de sista dagarna, men än är det låååångt kvar tills ni åker hem igen.

Kram!!!

2011-03-08 @ 18:41:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var det verkligen! Dagen kunde absolut inte ha varit bättre!

Kul att du uppskattar fotona! :-D

2011-03-09 @ 04:12:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Ja, det var det verkligen! :-D

2011-03-09 @ 04:13:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Ja, en toppendag var det!

Och vi njuter för fullt!

Hela fyra dagar kvar!

:-D

2011-03-09 @ 04:14:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Sticki rice and mango" är det bästa som finns i efterrrättsväg i Thailand. Jag blev lite avundsjuk där ska jag säga! Mangon man använder är som bäst i mars sedan är den "out of seson" som Thailändarna säger. Eller "no have!" om man vill ha vid en annan tidpunkt på året!

2011-03-09 @ 06:45:59
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, det var verkligen jättegott! Tog en chansning när jag beställde in det, men ångrade mig verkligen inte! Tur vi var här i mars då! ;-D

2011-03-09 @ 09:58:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Jag blir alldeles WOW när jag ser dina fotografier på allt roligt ni gör och alla fina saker du fått och själv införskaffat. Vilket otroligt härligt 50-årsfirande! :)



Kram!

2011-03-09 @ 22:00:15
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Tack, tack, och tack! Kul att du uppskattar mina inlägg och mina foton! Kram! :-D

2011-03-10 @ 00:48:27
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0