Tisdagen den 4 juli 2006

 

Mobilen alarmade klockan sju som vanligt. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning och åt sen frukost. Sen så cyklade jag iväg till Farstastrandsbadet vid halvniotiden. Låg sen där och solade och lyssnade på musik i två timmar. Vid kvart i elva så cyklade jag hem igen.


 

Cykeldatorn visade:

0.14.42 effektiv tid

10.4 medelhastighet

2.54 kilometer


 

När jag kom hem vid elvatiden så hade Jimmy vaknat och gått upp. Han åt frukost och jag åt lite lätt lunch. Sen strax efter elva så kom Jenny hem från Robin där hon hade sovit i natt. Hon gjorde sig i ordning och satt lite vid datorn. Jimmy gjorde sig också i ordning och satt vid sin dator. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma och jag satt också lite vid datorn.


 

Vid ettiden så gav vi oss alla tre i väg. Jimmy åkte iväg till McDonalds för att jobba ett pass mellan två och tio. Han fick låna min bil eftersom hans bil är på reparation. Jenny och jag gick till Centrum för att ta tunnelbanan in till stan. Vi skulle ha en mamma/dotter-eftermiddag/kväll på stan.


 

(Min och Jennys outfit.)


 

                

Vi började med att åka till T-Centralen. Därifrån så promenerade vi genom stan ut till Djurgården och sen ut på Djurgården till Waldermarsudde. Åt en av 7-elevens goda yoghurtglassar på vägen.


 

(Jenny vid en Djurgården-skylt.)


 


 

Där gick vi in på museet för att jag ville visa Jenny en av mina favorittavlor. Det är ”Molnet” målad av Prins Eugen. Det är en flera meter stor målning som brukar hänga där på museet. Men typiskt nog så var den utlånad och på turné runt jorden i ett år. Så nu är Jenny tvungen att följa med dit nästa sommar igen!


 

(Köpte i alla fall ett vykort med Molnet på.)


 


 

Sen så promenerade vi tillbaka mot stan till igen. Tänkte gå in på Skansen för att kolla och lyssna på genrepet till ”Allsång på Skansen”. Vi hörde Andreas Johnson och Carola sjunga när vi gick utanför. Men vi struntade i att gå in. Vi gick bort mot färjorna och tog båten mot Slussen istället.


 

(Jenny på Djurgården.)


 


 

Promenerade sedan från Slussen bort mot Medborgarplatsen. Gick in och kollade på Filmstaden Söder för att se om filmen ”Beck – Skarpt Läge” gick snart. Det gjorde den inte, men vi såg att den skulle gå på Filmstaden Sergel om trekvart. Gick då till tunnelbanan och åkte till Hötorget. Köpte biljetter och sen gick vi och köpte lite gott till filmen. Jag köpte bigarråer och Jenny köpte popcorn.


 

Filmen var jättebra. Precis som alla andra Beck-filmer. Det stora ämnet i den här filmen var kvinnomisshandel. Både Jenny och jag var verkligen nöjda med filmen och vi kan rekommendera den.


 

När filmen var slut så promenerade vi bort mot Gamla Stan och sen så svängde vi av ner mot Kungsträdgården. Köpte sen mat på McDonalds och tog med oss. Jag köpte en couscous-sallad med tillbehör. Jenny köpte en hamburgermeny. Vi tog med oss maten och så gick vi bort mot Berzelii Park. Där satte vi oss och hade lite picnic i gräset.


 

(Jenny äter middag i Berzelii Park.)


 


 

Sen så promenerade vi igen. Vi gick bort mot T-Centralen och sen till Gamla Stan. Där satte vi oss på en uteservering på ett café och drack varsin caffe latte. Satt en stund och pratade och njöt av kvällen.


 

(Jenny dricker Caffe Latte på Sundbergs Konditori.)


 


 

Sen så promenerade vi igen. Gick mot Medborgarplatsen. Där stannade vi återigen. Den här gången så satte vi oss också på en liten uteservering på ett litet café. Jag åt en glass och Jenny drack en juice.


 

(Jag äter glass.)


 


 

Satt där och pratade och njöt av den underbara kvällen. När klockan var halvtio så gick vi mot tunnelbanan och åkte sen hemåt. Kom hem vid tiotiden.


 

Borzko var hemma och satt och tittade på semifinalen i fotboll. Han gick och la sig vid elvatiden. Jimmy jobbade över en timme och kom hem vid kvart över elva. Jenny satt vid datorn en stund. Och det gjorde jag också. Sen vid halvtolv så tittade jag, Jimmy och Jenny på ”Allsång på Skansen” som vi hade spelat in. Och sen så blev det datorn igen mellan halvett och ett. Försökte att blogga då, men det fungerade tyvärr inte. Sängen sen vid ettiden.


 

Sammanlagd tid i stan i dag var nio timmar, och sammanlagd promenadtid i dag uppskattar Jenny och jag till cirka tre timmar.


 

Tack Jenny för en jättemysig dag! :-)



 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilken underbar dag! *kram*

2006-07-05 @ 23:13:37
Postat av: Bim

---> Gunilla: Ja, det var det verkligen! :-)

2006-07-05 @ 23:32:53
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0