Tisdagen den 10 april 2007

 

Mobilen larmade klockan halvfem i morse. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Gick ut till bilen vid strax efter halvsex. Två minusgrader var det på morgonen, så jag fick lov att skrapa rutorna, förhoppningsvis för sista gången. Anlände till jobbet vid kvart i sex, larmade av, gick in, bytte om till arbetskläder, och så började jag att jobba klockan sex.

 

Den här veckan så är det ju påsklov hos oss. Jag tror nog att det är första gången som vi har påsklovet efter att påsken har varit, påsklovet brukar alltid vara före påsken. Vi har i alla fall en lugn vecka hos oss. Vi har bara cirka 150 ätande hos oss, mot i vanliga fall cirka 750. Och skickningar har vi bara 3 stycken (med sammanlagt cirka 100 portioner), mot i vanliga fall 8 stycken (med sammanlagt cirka 750 portioner).

 

Jag är den här veckan första halvan av dagen i skalen och fixar grönsaker, och den andra halvan av dagen så är jag försteman i lilla matsalen. Men i dag hade vi bara stora matsalen öppen, så det blev städning den andra halvan av dagen istället. När det är lov, och vi har en hel del tid över, så städar vi en massa, som vi i vanliga fall inte hinner med, istället.

 

Vi serverade färsbiffar med makaroner i dag. Vi var fulltalig personalstyrka. Inget speciellt hände, utan allt flöt på bara bra.

 

Åkte hem direkt efter jobbet. Både Jimmy och Jenny var hemma när jag kom hem. Jimmy hade en ledig dag från jobbet i dag, och Jenny har ju påsklov.

 

Vi stack nästan direkt iväg med Jimmys bil till Martin Olssons Storcash i Årsta. Där köpte vi stora pappersmuggar med lock för att ha kaffe i och ta med sig ut, och sacketter i portionsförpackningar. Det är sånt som vi inte har hittat någon annanstans än på Martin Olsson.

 

När vi kom hem till Farsta igen så åkte vi till Centrum. Där var vi först på Din Sko där Jenny lämnade tillbaka ett par skor som hade gått sönder. Sen så var vi på Wedins, Stadium, och SkoPunkten och tittade på skor till både Jenny, Jimmy och mig. Jag och Jimmy hittade inga som vi ville ha, men Jenny köpte sig skor.

 

Vi var även runt och tittade på kläder i alla möjliga affärer. Men det ena inköpet då blev en sjal till mig på Lindex för 130:- kronor.

   







Sen så lyckades Jimmy och Jenny övertala mig att vi skulle äta middag på Burger King. Jag åt en Veggie Burger med minimorötter som tillbehör istället för pommes frites.

 

När vi kom hem igen så var bara Jimmy och Jenny hemma en liten kort stund, och sedan så stack de iväg i Jimmys bil. Först så skulle de åka och hämta upp Jimmys kompis Kristian på hans jobb, och sen så skulle de till Hagsätra. Där skulle då Jimmy hem till Kristian. Jenny skulle först hem till sin kompis Zina en stund, och sen så skulle hon hem till sin kompis Pauline, och efter det så skulle hon och Pauline in till stan på en fest.

 

Jag höll på och fixade med lite allt möjligt en stund. Sen så blev det kökssoffan och så datorn i knäet.

 

Borzko kom hem från jobbet vid halvsjutiden. Han åt middag, sen så duschade han, och efter det så tittade han på ishockey på teven uppe i vardagsrummet.

 

Jag satt större delen av kvällen i kökssoffan och höll på med allt möjligt i datorn. Mycket bloggläsning och nyhetsläsning blev det förstås som vanligt. Och så bloggade jag en helt onödig lista. ;-)


Kommentarer
Postat av: Angela

Säga vad man vill men övertalning är en riktigt finslipad kunskap hos våra "små" ;-)

2007-04-10 @ 22:19:36
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Emma

Du är värkligen en as cool mamma;)

2007-04-10 @ 22:45:54
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, mina "små" har ju också en väldigt lättövertalad Mamma! ;-)

2007-04-11 @ 15:35:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Emma: Hahaha! Nej, du! Jag är inte speciellt cool! ;-)

2007-04-11 @ 15:35:31
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0