Dagens Dagbok – Onsdagen den 1 september 2010 – Jobbet. (Med ett fotografi).


Även i dag så hade jag sovmorgon i en timme, eftersom jag skulle jobba på mellanmålet. Så jag kom till jobbet klockan sju, och började med att fika med mina kollegor. Efter det så städade jag i matsalarna. Sen in i skalen och fixade med grönsakerna. Och efter det så jobbade jag i disken, med diskplockning och grovdisken. Och så slutligen mellanmålet.

 

I dag så serverade vi kycklinggryta med kokt ris. Och vår salladsbuffé.

 

Vi var fulltalig personalstyrka i dag. Allt flöt på bara bra. Och ingenting speciellt hände.

 

Till eftermiddagsfikat i dag så hade vi gott att äta i dag igen. I dag var det ingen som fyllde år, men en av kollegerna hade gjort en blåbärs- och jordgubbspaj i går, som hon bjöd oss på, med vaniljvisp. Mycket, mycket gott var det.

 

Och så här såg min lunchtallrik ut i dag:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0