Dagbok - Fredagen den 2 december 2005

 

Jobb förstås i dag också. I dag serverade vi schnitzel, kokt ris och brunsås. Allt flöt på rätt så bra trots att det var en ganska så hektisk dag.
 

Jenny var hemma från skolan i dag. Hon mådde illa.
 

Borzko var ledig i dag, som han är på fredagarna för tillfället. En golvläggare var här under dagen för att fixa skadorna i vår parkett i vardagsrummet. Men han hann inte klart, så han kommer i morgon igen. Borzko städade här hemma under dagen också.
 

Jag åkte hem direkt efter jobbet. Då hade även Jimmy kommit hem från skolan också. Han och jag gick en sväng till Centrum. Jag köpte mig en ny schal på H&M. Jag glömde/tappade min på teatern i går… Klantig är man ju ibland…
 

Efter middagen sen så åkte Jimmy och Borzko ut och övningskörde en stund. De tränade lite på sånt som rondellkörning, högerregeln, fickparkering, m.m. Jimmy har ju fått uppkörningstid nu! Han kör upp måndagen den 19 december klockan 15:25. Håll tummarna då allihopa! Sen så släppte Borzko av Jimmy hemma hos hans kompis Kristian i Hagsätra.
 

Soffan och datorn från sjutiden. Två Betapet-matcher mot Snurran blev det då mellan sju och åtta. Jag hade turen med mig i kväll och vann båda. Sen så tittade jag, Jenny och Borzko på Idol-finalen. Vit glögg, lussebullar och pepparkakor blev det då. Jag ringde fyra gånger på Sebastian. Men tyvärr så vann han ju inte…
 

Sen strax före elva när finalen var över så satte vi igång en DVD-film: ”Saturday Night Fever” blev det! Jenny hade aldrig sett filmen och hon blev lite sugen på att se den efter att vi såg musikalen i går. Själv har jag sett filmen många gånger förut, men den var klart sevärd igen. Fast musikalen var bättre… Popcorn och godis till filmen förstås.
 

Nu är klockan strax ett och det är väl dags att gå till sängs för oss tre som är här hemma. Jimmy vet jag inte när han kommer hem. Han brukar väcka mig när han kommer hem så jag ser att han är okej…
 

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0