Dagbok - Torsdagen den 24 november 2005


Vad trött jag var i går kväll… Jag och la mig redan kvart över nio! Jag var helt slut efter mörkerkörningen i tre timmar från Jönköping… Jag har så himla dåligt mörkerseende… Har väl alltid haft det, men det har blivit värre också på ”äldre dar”. Tror också att jag ser sämre just när det gäller mörkerkörning när jag har mina progressiva linser på mig. Och speciellt när ögonen är trötta på kvällen. Hade tänkt åka tidigt på morgonen så jag skulle slippa köra i mörkret hem… Men ibland blir det tyvärr inte alltid som man vill… (Grrr…)

Jobb som vanligt i dag igen. Först var jag i skalen, och sen var jag i disken. Två stycken diskmaskinsreparatörer hade varit där i går när jag var ledig, så i dag fungerade diskmaskinen bra. Vi serverade (hemlagad) köttsoppa i dag + mjukt bröd med pålägg. Inget speciellt hände på jobbet i dag, allt flöt på bara bra.

Åkte direkt till min frissa Lotta i Ormkärr efter jobbet. Där gjorde jag det vanliga: helblekte håret, klippte håret jättekort, färgade ögonfransar och ögonbryn, noppade ögonbryn. Det tog 2,5 timmar och kostade 650:- kronor. Bokade som vanligt tid efter sex veckor igen. 5/1 är det dags igen!

Borzko var hemma när jag kom hem. Vi åt middag vid femtiden. Sen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Efter det så blev det soffan och datorn vid åttatiden. (Den här bilden har jag förresten som skrivbordsunderläggsbild i min dator.)



 

Tyst och tomt här hemma utan Jimmy och Jenny… Man är så van vid liv och rörelse och två olika sorters musik på hög volym ur deras rum… Men, men, dagarna går nog fort tills det blir söndag och de är hemma igen! Är du nyfiken på var de håller hus så kolla DreamHack’s hemsida! Läs också Jennys Blogg som hon uppdaterar från Jönköping. Och mitt inlägg från i går. (Här är ett kort på mina underbara ungar! Fast inte direkt nytaget… Cirka femton år gammalt är det nog!)





 
Och i morgon är det Fredag!!! Och på söndag är det Första Advent!!! Och om en månad är det Julafton!!! Wieee!!! (Det här kortet hade vi förresten som Julkort förra året!)




 
Trött i kväll också… Ska lägga mig tidigt och läsa lite och sen sova tidigt…


Kommentarer
Postat av: Natalie

De URGULLIGA små brorsbarnen har blivit snygga och vackra tonåringar!!
Kramis

2005-11-25 @ 09:55:38
Postat av: Britt-Marie

*Ler stort och stolt* Jag håller fullständigt med dig! *Kram*

2005-11-25 @ 16:53:11
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0