Dagbok – Torsdagen den 23 februari 2006


 

Jobb som vanligt i dag också. I dag serverade vi stekt fläsk, stekt lök, kokt potatis och brunsås. Hade även lite stekt kycklingkorv. Hela högstadiet hade friluftsdag i dag, så det var ju lugnt och skönt utan dem… Hann med en hel del extra städning i matsalarna efter att barnen hade ätit, och det behövs ju alltid…

Jenny kom tillbaka från friluftsdagen lagom för att åka bil hem med mig. Jimmy var hemma när vi kom hem. Vi tre satte då igång med vår torsdags-städning. Vi hjälptes åt med att: dammsuga, torka golven, städa balkongerna, damma, putsa glasytorna, byta handdukarna, tvätta, stryka kläder, skura toaletten och badrummet, m.m. Vi var klara med allt efter cirka en och en halv timme. Det går fort när man hjälps åt!

Middag åt vi vid fyratiden. Sen vid femtiden så gick Jenny iväg till Centrum en stund för att möta upp med Johan. De träffades en stund för att prata lite. Sen så kom Jenny hem igen. Jimmy åkte iväg till McDonalds vid kvart över fem. Han skulle jobba ett kvällspass mellan sex och tolv.

Lugn och skön kväll som vanligt. När jag var klar med alla hushållsbestyr vid sextiden så hamnade jag i kökssoffan med ett gäng kuddar och med min lilla bärbara dator i knäet. Då blev det nyhetsläsande och bloggläsande i massor. Sen vid sjutiden så flyttade jag in med datorn i Jennys rum, och så kollade vi på ”Big Brother” och på ”Sofis Mode” på teve. Sen satt jag kvar inne hos Jenny och lyssnade på musik och pratade. Givetvis så satt vi vid våra datorer samtidigt också.

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Som vanligt för honom så blev det middag, dusch, och sen O.S. på teve.                                                                 

Fredag i morgon! Underbart!

Glöm inte bort att läsa Jennys Blogg! (Och om du klickar på hennes bilder så blir de större!)



Kommentarer
Postat av: Angela

Vilka härliga superduktiga barn ni har!

2006-02-24 @ 21:58:01
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

*Ler* Tack! Jag vet! *Kram* ;-) :-)

2006-02-24 @ 22:39:54
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0