Måndagen den 24 juli 2006

Mobilen larmade klockan sju i dag. Ensam hemma på morgonen. Jenny åkte till Gotland klockan fem i morse. Borzko hade gått upp halvfem och åkt iväg för att jobba. Jimmy hade gått upp klockan sex och också åkt iväg för att jobba. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost.


 

Dagens Outfit.



 



 

Vid kvart i nio så gav jag mig iväg ner till Centrum. Där tog jag tunnelbanan och åkte till T-Centralen. Jag hade stämt träff med två av mina jobbarkompisar, Snurran och Monica, klockan halvtio vid Klarabergsviadukten. Vi skulle ta en långpromenad i stan, precis som vi gjorde förra måndagen. Då gick vi ju Djurgården runt, och sen mot Söder.


 

Utsikt mot Karlbergs Slott.



 



 

Nu gick vi istället Kungsholmen runt. Riktigt varm och skön dag var det, men lite moln ibland. Gick längs vattnet större delen av Kungsholmen. När vi kom in till City igen så gick vi in på HemKöp på Åhléns City. Där köpte vi varsin färdig sallad plus dricka. Sen så gick vi och satte oss i Kungsträdgården och åt lunch.


 

Snurran och Monica i Kungsträdgården.



 



 

Sen så promenerade vi vidare mot Söder. När vi kom fram till Södra Station så tog Snurran och Monica pendeltåget hem mot Tullinge respektive Huddinge. Själv så hade jag ingen lust att åka hem riktigt än. Jag gick mot Skanstull. Köpte en yoghurtglass på 7-Eleven på vägen.


 

Gick sen och tittade på var gymnasieskolan ligger som Jenny ska gå i i höst. Jensen gymnasium Södra heter skolan och ligger på Katarina Bangatan nära Hammarbykanalen. Gick runt och tittade lite på omgivningarna där. Sen gick jag tillbaka mot Skanstull igen. Var inne en snabbis på Åhléns Söder och i Ringens KöpCentrum. Sen så  tog jag tunnelbanan hem till Farsta.


 

Jensen gymnasium Södra.



 

         



 

Kom hem vid kvart över tre. Då hade jag varit borta i cirka 6,5 timmar. Av den tiden så hade jag gått i cirka 4,5 timmar. Nästan 2,5 mil blev det i dag.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 4 timmar, 36 minuter och 4 sekunder

Antal steg: 28.337

Distans: 2 mil, 4 kilometer och 80 meter

Förbrukade kalorier: 858


 

En mycket trevlig dag var det med Snurran och Monica. Härligt att promenera i ett ljuvligt sommar-Stockholm och med trevligt sällskap. Det var andra gången i sommar. Vi får väl se om det blir en tredje gång också.


 

Väl hemma så höll jag på och fixade med lite allt möjligt. Satte mig en stund vid datorn också. Läste lite i boken också. Sen kom Jimmy hem från jobbet vid femtiden. Då åt han och jag middag tillsammans.


 

Efter middagen satte sig Jimmy framför datorn. Jag intog soffan på nedre balkongen. Läste först ut boken: ”Jag dödade mitt barn” en dokumentär berättelse av Dr Carl Burak & Michele G Remington. Sen så satt jag med datorn. Jimmy kom så småningom också ut till balkongen med sin bärbara dator. Vi satt och kollade en hel del på mobiler. Och han beställde sig en ny mobil på Internet.


 

Jimmy ute på balkongen.



 



 

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Han duschade och sen så åt han middag. Och efter det så blev det vardagsrumssoffan och teven för honom resten av kvällen. Vid niotiden så gick jag och Jimmy in från balkongen och upp i vardagsrummet. Jimmy och Borzko tittade på CSI Miami. Jag satt med datorn i knäet och läste bloggar och nyheter istället.


 

Vid tiotiden så gick Borzko och la sig. Jimmy och jag tittade på ”Jackass” och ”Viva La Bam” på MTV. Sen vid elvatiden så gick Jimmy och la sig. Han var trött efter fyra arbetsdagar då han har gått upp tidigt. Och i morgon ska han gå upp halvfem för att åka lastbil med Borzko. Jag flyttade ner till kökssoffan. Nu ska jag blogga klart, sen ska jag nog ta fram någon ny pocketbok läsa den i ett par timmar.


 

---------  


 

Jennys båtresa till Gotland gick bra. Nu är de på campingplatsen Norderstrands Camping. Det är hon, hennes pojkvän Robin, plus ett tiotal kompisar till honom. Glöm inte bort att kolla in Jennys Blogg, för hon kommer att mobil-blogga från veckan på Gotland. Två uppdateringar har hon redan gjort.  


 

---------  



Kommentarer
Postat av: Natalie

Vi hade också CSI Miami på TV igår! :)

2006-07-25 @ 08:11:45
Postat av: Bim

---> Natalie: Ja, även Kroatien börjar väl kanske bli Amerikaniserat! ;-)

2006-07-25 @ 08:31:43
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

är du inte lite orolig för henne när hon är på gotland :)?

2006-07-25 @ 21:11:57
Postat av: Bim

---> Anonym: Jo, självklart så är jag orolig för henne! Men samtidigt så litar jag faktiskt på henne! Och man måste ju släppa efter.

2006-07-25 @ 21:15:10
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0