Torsdagen den 6 juli 2006

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Borzko hade gått upp klockan fyra och åkt iväg för att jobba. Jenny var inte hemma för hon sov hos Robin i natt. Jimmy skulle sova till tolv i dag. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Höll sen på och fixade lite här hemma, och satt även en liten stund med datorn.

Vid halvtiotiden så gav jag mig iväg. Hade bestämt mig för att ta en lite längre cykeltur i dag innan stranden. Cyklade cykelvägen Nynäsleden tills jag kom en bit bortom Trångsund, och sedan så vände jag. Var vid Farstastrandsbadet vid kvart över tio.

Sen så låg jag där och solade i en och en halv timme ungefär. Solade, badade, lyssnade på musik, löste korsord, och började också på en ny bok: ”Expert på att rodna” av Katarina von Bredow. Cyklade hemåt vid kvart i tolv. Tog en liten omväg hem också.

Cykeldatorn visade:

1.00.43 effektiv tid

12.9 medelhastighet

28.8 maxhastighet

13.03 kilometer i dag

34.52 sammanlagd sträcka i sommar

Kom hem vid tolvtiden. Jimmy hade precis vaknat och gått upp. Han åt frukost och jag åt lunch. Sen så höll jag på och fixade lite här hemma. Vid ettiden så åkte Jimmy iväg till jobbet för att jobba ett pass mellan två och tio. Jag tog ut min bärbara dator och satte mig i skuggan på uteplatsen. Bland annat så bloggade jag fem stycken inlägg. Och så läste jag i e-boken som jag började på i går: ”Det ska bli ett sant nöje att döda dig” av Magdalena Graaf.

Vid halvfyratiden så gick jag en sväng till Centrum. Först så köpte jag mig en glass (en Solero förstås!) och gick en liten promenad på cirka en halvtimme. Sen så gick jag till Torget och köpte vattenmelon, röda vindruvor, bigarråer och hallon.

Väl hemma igen så höll jag på och fixade lite här hemma. Sen så satte jag mig igen på uteplatsen i skuggan. Läste ut pocketboken som jag började på i morse. Det var ännu en av Jennys ungdomsböcker, och den var riktigt bra. Middag åt jag i min ensamhet sen också.

Efter middagen så satte jag mig i soffan på den nedre balkongen. Återigen så var det en underbar kväll. Jag bara vägrar att gå inomhus dessa kvällar. Nyhetsläsning, bloggläsning och e-boksläsning blev det nu.

Vid sjutiden så kom Jenny hem från Robin. Jag gick och mötte henne i Centrum. Och så var vi på HemKöp och handlade lite. När vi kom hem så satt hon vid datorn, och jag fortsatte att sitta ute på balkongen. Läste även ut e-boken. Jenny kom och satte sig hos mig en stund på balkongen och vi satt och pratade och njöt av den fantastiska kvällen.

Borzko kom hem från jobbet först vid halvtio i dag. De hade varit strul, därför var han så sen. Middag hade han blivit bjuden på, så han duschade bara och sen gick han och la sig nästan på en gång. Han ska ju upp tidigt i morgon bitti som vanligt. Men det är hans sista arbetsdag, sen så har han semester i två veckor. Och det är nog välbehövligt för honom, så mycket som han jobbar. Hoppas det underbara vädret håller i sig också.

Vid halvelva kom Jimmy hem från jobbet. Då flyttade jag in från balkongen, och vi satt oss vid köksbordet med våra datorer resten av kvällen.