Tisdagen den 6 juni 2006


 
 

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Borzko hade gått upp klockan sex och åkt iväg för att jobba. Jimmy hade gått upp klockan halvsex för att jobba ett dagpass mellan sju och fyra. Jenny var inte hemma för hon sov hos Robin i går. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Fixade lite här hemma och satt med datorn en stund. Sen när klockan var nio så gav jag mig ut på promenad.
 

Gick längs tunnelbanan in mot stan. Soligt ibland och molnigt ibland, och en hård kall vind tyvärr. Gick i rask takt och lyssnade på musik i mp3-spelaren i min nya mobil under vägen. Efter ganska så exakt två timmar (och lite drygt 14.000 steg och lite drygt 1,2 mil) så var jag framme vid Hötorget. Gick runt och kollade lite och väntade in Jenny.
 

Jenny hade åkt från Robin (som skulle jobba) och hem till Farsta. Och efter lite fixande hemma så åkte hon in till stan igen. Vi möttes upp vid T-Centralen strax efter elva. Sen så gick vi runt i affärer. Jag letade återigen efter en tunn, somrig jacka med många fickor. Eller alternativt liknande väst eller skjorta. Men jag hittade ingenting. Köpte en liten handväska på Ohio för 100:-. Vid halvettiden så kom Jennys kompis Zina in till stan för att möta upp med henne. Och samtidigt så tog jag tunnelbanan och åkte hem.
 

Mellan 09.00 och 13.00:
21.016 steg
17.86 kilometer
636 förbrukade kalorier
3.08.55 effektiv gångtid
 

Hemma vid ettiden. Åt lite lätt lunch när jag kom hem. Sen så höll jag på med diverse hushållsarbete här hemma varvat med datorstunder under eftermiddagen. Började på en pocketbok: ”Handbok för tankspridda” av Johan Rapp. Jimmy kom hem från jobbet vid strax efter fyra. Han duschade bara och gjorde sig i ordning, och sen så åkte han iväg. Han skulle åka och möta upp med Jenny, Robin och flera av Robins kompisar och så skulle de allihopa grilla och umgås ute på Långholmen.
 

Jag satte mig uppe på övre balkongen där det då var soligt. Där sitter man i lä, så det var riktigt varmt. Jag solade en stund och så läste jag också ut boken som jag började på under eftermiddagen. Den var ganska så bra. Borzko kom hem från jobbet vid halvsextiden. Middag åt vi då vi två tillsammans. Sen så blev det slappande för oss båda resten av kvällen. Borzko tittade på sport på teve som vanligt. Jag började läsa på ännu en pocketbok: ”Hemma hos Martina” av Martina Haag. Femte boken på tre dagar! Jag har verkligen kommit in i en läsperiod just nu.
 

Jimmy kom hem från grillningen vid halvniotiden. Sen satt han vid datorn resten av kvällen. Jenny kom inte med hem, för hon skulle hem till Robin och sova där. Borzko gick och la sig redan vid halvniotiden för han hade sån huvudvärk. Jag fortsatte min kväll med att läsa. Läste ut även den andra boken också. Den var bra och rolig.
 

Sen så blev det lite tid med datorn. Betapetspel mot Snurran över Internet blev det också. Två matcher körde vi i kväll, och det blev rättvist nog 1-1.
 

Två arbetsdagar kvar… :-)




Kommentarer
Postat av: Angela

Det var länge sedan jag kom i så häftigt stegresultat. Du är duktig tycker jag. *Kram*

2006-06-07 @ 20:40:32
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack ska du ha för berömmet! Men jag tycker att det är så skönt att promnera! *Kram*

2006-06-07 @ 20:45:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: AnnaK

Hej Bim, minns inte om jag tackade dej för alla tips om mobilbloggning? Blogg.se har ju varit rätt trögt (eller är idag oxå) så jag vet inte om min tack kommentar kom fram. Har nu skapat ytterligare en blogg på blogg.se som där jag skriver om böcker och film och där kommer jag även mobilblogga i sommar när jag är i Turkiet. Kika gärna in på www.massablaj.blogg.se

Trevlig kväll

2006-06-07 @ 21:49:27
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> AnnaK: Hej. Jodå, jag tror nog att du tackade för tipsen. Det var så lite så. Tycker själv att mobilbloggning är en strålande idé, och tycker att fler skulle göra det. Jag har tre stycken bloggar som tillhör dig nu i mina favoriter. Tycker det är kul att läsa när andra skriver om film och böcker eftersom jag själv är intresserad av det. Kul att du tänker mobilblogga från Turkiet. Jag vet inte om det kommer att funka att mobilblogga när vi åker till Thailand i Jul. Hoppas på det i alla fall. Ha en fortsatt trevlig kväll du också.

2006-06-07 @ 21:55:13
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sara

hejhej! vart ligger affären "ohio" i stockholm? :)

2007-07-18 @ 01:57:36
Postat av: Bim

---> Sara: "Ohio" ligger i Hötorgsgången tror jag att det heter. Den långa torggatan som utgår från Hötorget. Hötorget är ju det stora torg med alla grönsaks- och frukt-stånden står, precis vid Konserthuset. Om du går Hötorgsgången neråt från Hötorget så ligger "Ohio" på höger sida, ungefär på mitten. Strax innan du kommer fram till "Punkt Shop". Och ungefär mittemot "Stadium".

2007-07-18 @ 08:47:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sara

Tack så mycket! Det uppskattas, verkligen!

2007-07-18 @ 14:26:42
URL: http://blomm.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sara: Varsågod! Det var så lite så! :-)

2007-07-18 @ 14:28:50
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0