Dagbok – Onsdagen den 24 maj 2006


 

Jobbade förstås precis som vanligt i dag också. Fulltalig personalstyrka och fungerande diskmaskin i dag. Vi serverade kycklingklubbor, kokt ris, och currysås i dag. Vi hade även potatissallad för de som hellre ville ha det till kycklingen. En väl tilltagen salladsbuffé som alltid förstås också. Inget speciellt hände på jobbet i dag, allt flöt på bara bra.

Åkte hem direkt ifrån jobbet. Jimmy var inte hemma när jag kom hem, han jobbade mellan elva och halvnio i dag. Jag höll på med diverse hushållsgöromål när jag kom hem. Jenny kom hem från skolan vid fyratiden. Hon duschade och gjorde sig i ordning och sen så följdes vi åt till Centrum vid femtiden.

Jenny tog tunnelbanan in till Medborgarplatsen hem till sin pojkvän Robin som bor där. Hon skulle vara där i kväll och sova kvar där. Själv så gick jag först till Apoteket och handlade en massa olika grejer som jag behövde, och sen så var jag på Åhléns och köpte lite smågrejer. Efter det så gick jag till Solakuten och solade i en kvart. Hemma igen vid sextiden.

Middag åt jag då alldeles för mig själv. Sen så blev det kökssoffan och bärbara datorn i knäet. Mycket läsning blev det i dag: nyheter, bloggar, krönikor, kolumner, m.m.

Jimmy kom hem från jobbet vid niotiden. Han duschade och gjorde sig i ordning och sen så åkte han iväg med tunnelbanan in till stan. Han skulle möta upp med en jobbarkompis och hans kompisar för att gå på krogen.

Borzko kom inte hem från jobbet i dag förrän halvtio. Han duschade och gjorde sig i ordning och sen gick han och la sig nästan direkt, för han ska jobba i morgon trots att det är röd dag.

Jag spelade en Alfapeth-match på www.ordspel.se som jag tyvärr förlorade.

Och så vill jag säga Grattis på tvåmånadersdagen till Jenny och Robin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0