Dagbok – Söndagen den 21 maj 2006



Mobilen larmade klockan sju i dag. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost förstås. Vaknade med lite huvudvärk i dag också, men kände mig lite bättre på morgonen än i går och förrgår. Jimmy gick upp vid halvåtta och sen så åkte han iväg till McDonalds för att jobba mellan nio och sex i dag. Borzko gick upp vid åttatiden och gjorde sina morgonrutiner.

Inget regn i dag så vid niotiden gav jag mig ut på en promenad. Borzko gick iväg till gymmet när de öppnade klockan halvtio. Jag gick mot Hökarängen först, där vände jag och gick en annan väg tillbaka mot Farsta. Sen gick jag runt omkring i Farsta: Hökarängsbadet, Farstastrandsbadet, Farsta Gård, m.m.

Här är några av de fotografier som jag tog på dagens promenad.

Här är en jättefin hägg. Jag älskar häggar! Det är de vackraste träden! Och underbar doft har de också!





Hökarängsbadet. Snart, snart, snart, kanske man kan sola och bada här!





Maskrosor är så vackra tycker jag. Som små solar.





Farstastrandsbadet. Och snart kanske man även här kan bada och sola!





Skylt vid bryggan vid Farsta Gård. Bra skriven tycker jag.





Rhoderendronen börjar att blomma nu också. Denna står vid Farsta Gård.





Ännu en underbar ståtlig hägg!





Vet inte om det framgår av bilden. Men de här träden är Oxlar. Vid området vid vår bostadsrättsförening så finns det åttio stycken oxel-träd. De har ju liksom lite grågröna blad, lite silvriga nästan. Så Jenny kallar vårt område för ”Silver-Land”! Inspirerad av Roger Pontare!





Promenaden blev ganska så exakt två timmar och sen så gick jag till Centrum när de öppnade klockan elva. Och där blev det lite shopping.

Köpte en pokerväska med 200 marker, två kortlekar, en dealerknapp, fem tärningar, och Texas Hold’Em-regler på Åhléns för 350:- kronor.





Köpte fyra pocketböcker (tag fyra betala för tre) på Bokia för 200:- kronor. (Köpt tio böcker den här veckan...)





Sen så gick jag hem igen. Kom hem vid halvtolvtiden. Borzko kom hem från gymmet ungefär samtidigt. Vi åt lite lätt lunch tillsammans då.

Stegräknaren var med i dag:
14.195 steg
12.06 kilometer
430 förbrukade kalorier
2.09.43 effektiv gångtid

Sen så höll både Borzko och jag på här hemma med allt möjligt på eftermiddagen. En hel del nytta blev gjort. Det här blev till exempel gjort i helgen: putsning av inglasningsrutorna på båda balkongerna, tvätt av lakan och kläder, strykning av kläder, noggrant dammande överallt i lägenheten, dammande + dammsugning på båda balkongerna, rengöring av alla avlopp, rengöring av filtret i tvättmaskinen, noggrann rengöring av bubbelbadkaret, skurande av uteplatsen, sopande av gången, skurande av utemöblerna, inoljande av utemöblerna, m.m, m.m, m.m.

Varvade lite med datorn också mellan de olika projekten. När vi tyckte att vi hade gjort nog nytta så blev det slappande resten av dagen. Jag satt mest vid datorn och Borzko tittade på teve. Jag kände mig lite sämre på eftermiddagen. Huvudvärken blev värre, och jag hade också ont i kroppen. Låg och soffan och vilade och blundade i ett par timmar. Slumrade nog till lite också. Då mår jag inte bra! Om jag somnar så! Inte ofta det händer mig inte!

Middag åt vi sen vid halvsextiden. Borzko gick och hämtade sig en pizza. Själv så åt jag bara gröt, macka och frukt till middag. Efter middagen sen så satt Borzko i vardagsrumssoffan och tittade på sport. Först all möjlig sport på olika kanaler, och sen så tittade han givetvis på ishockeyfinalen mellan Sverige och Tjeckien. Själv så satt jag i kökssoffan med min lilla bärbara dator i knäet och höll på med allt möjligt i datorn.

Jimmy kom hem från jobbet vid strax efter sex. Han bara duschade och bytte om och sen så stack han iväg med bilen igen. Han skulle möta upp med sina kompisar Kristian och Jimi i Hagsätra, och så skulle de se på ishockeyfinalen och äta pizza.

Jenny är på väg hem från Göteborg nu. Bussen kommer till Cityterminalen klockan nio. Sen tar hon tunnelbanan hem och så möter jag henne vid tunnelbanestationen här i Farsta. Titta gärna in i hennes blogg. Där finns tre mobilbloggsfotografier från Göteborg. Antar att det senare i kväll eller i morgon kommer in massor med fotografier från deras klassresa.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilka fina fotografier! Du verkar ha haft en bra helg - trots Jenny-brist..
Hoppas att huvudvärken ger med sig och att du känner dig bättre i morgon bitti! *kram*

2006-05-21 @ 22:23:26
Postat av: Bim

---> Snurran: Hej! Inte ofta du är här och kommenterar minsann! ;-) Men kul när du väl gör det trots allt! Tack för berömmet om fotografierna! Jadå! Min helg har varit bra - trots Jenny-brist och huvudvärk. Nu ska jag gå och sova och hoppas att huvudvärken är borta i morgon bitti. Har haft ont i tre dagar nu... *Kram*

2006-05-21 @ 22:27:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Just det...brukar inte du och din mamma gå någonstans varje vår när häggarna blommar? Jag kommer bara inte ihåg var det är men jag vet att jag läst om det i din blogg. Tänk om jag hade varit så effektiv i dag som - jag som iinte ens har haft huvudvärk ;-) Fina foton som alltid. Det är en njutning att kunna få vara med på dina promander.

2006-05-21 @ 23:07:13
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: KulleN

Coolt poker set :D

det måste vi spela sen

2006-05-22 @ 11:43:14
Postat av: Bim

---> Angela: Jo, jag, min Mamma och Jimmy & Jenny brukar åka till Kristineberg för att titta på alla fantastiska häggar där. Vi gör det i maj varje år, promenerar runt där en stund, och sen går vi och fikar eller äter på Solstugan. Solstugan ligger i Fredhäll strax bredvid Kristineberg. Och båda ställena ligger längst ut på Kungsholmen precis vid Tranebergsbron. Jag bodde där i tre år när jag var 19-22 år. Och innan det så bodde min Mormor där i massor med år. --- Det var inte bara jag som har gjort alla dessa nyttigheter i helgen! Borzko också! --- Tack för berömmet om fotografierna! Kul att någon uppskattar dem! *Kram*

2006-05-22 @ 15:06:06
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> KulleN: Ja, visst är det fint! Jag spelar precis när du vill! ;-)

2006-05-22 @ 15:07:52
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0