Dagbok – Söndagen den 28 maj 2006



Mobilen larmade klockan sju som vanligt i morse. Och precis som vanligt så gick jag upp, duschade, gjorde mig i ordning, och åt frukost. Borzko gick upp vid åttatiden och gjorde sina morgonbestyr. Jimmy sov, han kom hem strax efter fem i morse efter sitt nattpass mellan sju och fem. Jenny var ju inte hemma eftersom hon sov kvar hos Robin i går.

Vid halvniotiden så gav jag mig ut på en promenad. I dag gick jag via Hökarängen och Gubbängen och sen så svängde jag av mot Svedmyra. Var inne på BEA där och tittade lite. Hittade inget speciellt så jag handlade inget. Lånade toan bara innan jag vände om och gick samma väg hem igen.

Solen tittade fram under promenadens gång. Det blev så varmt så jag blev svettig trots satt jag hade tagit av mig jackan. Så skönt. Men tur att man är morgonpigg… för längre fram på dagen så blev det värre väder… Var ute och gick i nästan två timmar. Så vid halvelvatiden var jag hemma igen.

Stegräknaren var med:
12.884 steg
10.95 kilometer
390 förbrukade kalorier
1.54.22 effektiv gångtid

Åt lite lätt lunch när jag kom hem. Sen höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Ringde och gratulerade Mamma på Mors Dag också. Men hon fick ju sin Mors Dags-present redan i fredags (läs dagboken från i fredags), och jag bjöd ju på middag i går (läs dagboken från i går), så det fick räcka med ett telefonsamtal i dag.    

Vid tolvtiden så kom det mörka moln… Och sen kom det åskväder… Och skyfall… Så som sagt var, det är ju tur att man är morgonpigg så jag fick mig en tvåtimmarspromenad i solsken i morse! Borzko hade oturen att komma mitt i skyfallet under sin promenad hem från gymmet, så han var helt genomblöt när han kom hem.

Jimmy vaknade och gick upp vid ettiden. Han åt frukost och Borzko och jag åt lunch. Sen så åkte Borzko iväg och fixade lite med bilen. Jimmy satt vid sin dator. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt, och satt även lite med datorn.

Vid fyratiden så kom Jenny hem från Robin. Då blev jag grattad på Mors Dag! Jag fick en jättefin svart topp av henne. Och en jättefin blomma. (Blomman såg ut som en sol, det var därför hon köpte den till mig. Jag har alltid haft en sol som typ en logo på olika saker. Och Jenny har kallat mig ”Bim – The Sun” på kul). (Läs gärna Jennys Blogg där hon också skriver om Mors Dag).

Här är jag i min nya fina svarta topp som jag fick av Jenny.





Här är min fina sol-blomma som jag fick av Jenny.





Här är blommorna som jag fick av Mamma och Pappa i går när de var här på middag.





Vid femtiden så åt vi alla fyra middag tillsammans. I dag blev det ”bara” rester. Men det var mycket goda rester från gårdagens middag som vi åt.

Resten av kvällen så satt Borzko i vardagsrummet och tittade på sport på teve. Han får tyvärr alltid sitta ensam och titta på sport. Han är otroligt sportintresserad av precis all sport. Men vi alla andra tre är totalt ointresserade av all sport, även Jimmy. Så ibland tycker vi lite synd om Borzko som alltid får sitta själv. Han är ju också helt ointresserad av datorer, som vi andra tre har som ett av våra största intressen.

Jag, Jimmy och Jenny satt alla tre inklämda i Jimmys lilla rum. Jimmy satt vid sin stora dator, Jenny med Jimmys bärbara dator, och jag med min bärbara dator. Sen så satt vi i flera timmar och spelade poker, Texas Hold’Em på Internet. Mest på Poker Champs. Körde några Free Roll Turneringar också. Jättekul att spela!

---------  

Och i morgon är det måndag igen… Det här blir nog en tuff vecka… Det brukar alltid vara jobbigt så här i slutet på vårterminen. Ungarna brukar bli vilda och jobbiga. På tisdag kväll så ska jag jobba över sent också, för då har niorna sin skolbal, och vi ska stå för maten. Det blir jobbigt, men också roligt att få vara med och se alla nior i sina fina klänningar och kostymer.

Det har i alla fall varit en skön fyradagarsledighet. Vädret kunde väl kanske ha varit något bättre… Men, men, det har ju varit hyfsat i alla fall. Har i alla fall kunnat promenera alla fyra dagarna. Men tyvärr inte kunnat sola något. Men det har varit en trevlig helg i alla fall. Hoppas att ni alla också har haft det.

Och ni har väl alla läst i Camilla Läckbergs blogg om mitt möte med henne!? ;-) 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0